Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Tots els cursos
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Màster en Documental

1 any

·

Màster en Muntatge

1 any

·

Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Totes les àrees
Diploma en Animació

3 anys

·

Tots els cursos
Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Màster en Storyboard

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Màster en VFX

1 any

·

Tots els cursos
Curs en Direcció de Cinema. Per a menors entre 14 i 17 anys

36h

·

Curs d'estiu: Concept Art per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Genealogies d'un cinema en femení

20h

·

Curs d'estiu: Animació 3D per a menors entre 15 i 17 anys

40h

·

Curs d'estiu: Animació Stop motion per a menors entre 15 i 17 anys

20h

·

Curs d'estiu: Animació 2D per a menors entre 15 i 17 anys

60h

·

Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos
·
Presencial
El nostre propòsit és formar el Director de Cinema del segle XXl, multidisciplinar, autònom, singular, capacitat per aprofitar els recursos que facilita l'era digital i, alhora, posseïdor d'un ampli coneixement del procés de creació d'una obra cinematogràfica. En definitiva, un director que utilitzant les eines digitals i analògiques trobi la seva pròpia autoria com a cineasta.

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

10% Descompte abans del 30.04.24

Dades Bàsiques

Durada
15 mesos
Crèdits
60 ECTS
Calendari
De l'1 d'octubre del 2024 al 14 de desembre del 2025
Lectiu
De l'1 d'octubre del 2024 al 19 de juny del 2025
Projecte Final
De juliol a desembre 2025
Horari lectiu
Dilluns a dijous de 10.00 a 14.00 h
Idioma
Castellà
Admissió
Postulació Prèvia
Titulació
Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena per Uvic - Universitat de Vic | Universitat Central de Catalunya
Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena per ECIB

Presentació

L’objectiu principal del màster és dotar l’alumne de l’experiència de dirigir un curtmetratge amb mitjans professionals i supervisat per professionals en actiu de la direcció cinematogràfica. Tot això per tal de descobrir la seva pròpia mirada com a cineastes.

La formació va dirigida a estudiants amb formació a escoles de cinema, facultats de comunicació audiovisual, escoles de mitjans audiovisuals o simplement autodidactes amb un gran bagatge en la producció de pel·lícules, que vulguin adquirir una formació de nivell professional com a Directors de cinema.

La metodologia emprada al màster és eminentment pràctica, orientada al seguiment individualitzat de l’alumne en la seva evolució com a cineasta. Es fonamenta en la realització d’exercicis pràctics a totes les àrees i en la direcció d’un curtmetratge final.

Grups reduïts de 15 alumnes

La capacitat del màster està limitada a 15 places, cosa que permet una atenció personalitzada a l’hora del tutelatge dels projectes finals.

Cada alumne roda el seu propi curtmetratge

Els alumnes inscrits al màster roden el seu curtmetratge amb mitjans professionals. La fotografia és realitzada pels alumnes del Màster en Direcció de Fotografia que exerceixen el rol de Directors de fotografia del film.

Dissenyat per a alumnes amb un nivell avançat de direcció cinematogràfica

El Màster en Direcció Cinematogràfica d’ECIB està adreçat només als participants que demostrin un domini en el maneig de les eines tècniques i creatives del llenguatge i la narrativa cinematogràfica.
Per poder-hi accedir es valorarà el coneixement teòric del món del cinema i sobretot les habilitats demostrades en rodatge. S’examinaran els treballs realitzats prèviament amb una atenció especial a la posada en escena i la factura global del treball fílmic.

Programa

El nostre propòsit és formar el Director de Cinema del segle XXl, multidisciplinar, autònom, singular, capacitat per aprofitar els recursos que facilita l'era digital i, alhora, posseïdor d'un ampli coneixement del procés de creació d'una obra cinematogràfica. En definitiva, un director que utilitzant les eines digitals i analògiques trobi la seva pròpia autoria com a cineasta. Per fer-ho, ens valem d'un quadre docent professional que vertebra el màster mitjançant la realització d'exercicis pràctics i tutories personalitzades. La impartició de seminaris i classes magistrals amb cineastes en actiu complementa una formació basada en l'especialització i el descobriment de l'autoria cinematogràfica. A més a més, cada alumne realitza el seu propi curtmetratge amb el seguiment i la tutorització del professorat.

Módul 1 - Mirades del cinema actual – 6 ECTS

Directors de cinema, productors, dissenyadors de so, directors de fotografia i directors d'art imparteixen seminaris i masterclasses sobre les àrees de coneixement en relació amb la direcció cinematogràfica.

Mòdul 2 - La posada en escena i la direcció d'actors – 12 ECTS

Aquestes classes teoricopràctiques són el pas previ per afrontar la creació del curt final amb garanties d'assolir un nivell cinematogràfic professional, amb el domini del llenguatge cinematogràfic, la narrativa visual i la posada en escena.

Mòdul 3 - Desenvolupament del projecte de curtmetratge - 12 ECTS

Aquest mòdul s'inicia amb les classes de guió cinematogràfic que serviran els alumnes per crear i desenvolupar les històries que després seran produïdes com a projecte final del màster.

Mòdul 4 - Treball final de màster - 30 ECTS

S'assigna un professor-tutor a cada alumne segons les característiques artístiques i tècniques del projecte que supervisa setmanalment l'estat de la preproducció del curtmetratge i assessora sobre els conflictes artístics que puguin sorgir els dies anteriors al rodatge

Professors

El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l'experiència dels quals garanteix una formació d'acord amb la realitat de la professió avui dia.

Professors seminaristes

Al llarg del màster es desenvoluparan diversos tallers i classes magistrals que els estudiants tindran inclosos al seu horari lectiu i dins del cost de la matrícula. El nom dels ponents i les dates de participació es concretaran abans de l'inici del màster. En edicions anteriors s'han impartit els seminaris següents:

Neus Ballús

Neus Ballús ha impartit diverses vegades el seminari “Partir d’algú. Treball amb actors no professionals, de l’escriptura al rodatge”. La primera estada de la directora a l’escola va coincidir amb l’estrena del segon llargmetratge El viatge de la Marta (2019).

Carla Simón

La directora i guionista d’Estiu 1993 i Alcarràs va tornar a la nostra escola per impartir el seminari sobre preparació i treball amb actors per als nostres alumnes del màster en direcció cinematogràfica i posada en escena.

Bela Tarr

El director hongarès va realitzar un seminari amb els alumnes del màster de direcció on van rodar diferents peces pels voltants de l’escola: establiments, bars, locals, parcs. Cada peça i procés va estar assessorat pel cineasta d’Harmonies de Werckmeister, El cavall de Torí i Sàtantangó.

Claudia Llosa

La directora peruana va impartir una masterclass per a tots els nostres alumnes de direcció i també un taller exclusiu per als alumnes del Màster en direcció cinematogràfica. Un taller actiu de creació, lectura i anàlisi d‟escenes a partir dels quals s‟anirà treballant un gran ventall d‟exercicis, tècniques estructurals per dotar d‟un estil propi i reconeixible a la narració cinematogràfica.

Albert Serra

El director gironí autor d’obres com La mort de Lluís XIV, Història de la meva mort, Honor de Cavalleria o El cant dels Ocells va impartir un seminari per als nostres alumnes del màster en direcció i posada en escena on va conversar sobre metodologia i art contemporani.

Masterclases

La Mirada d´ECIB s´estén més enllà de les nostres parets. Creiem que l’intercanvi d’idees, filosofia i formes de treballar amb professionals del medi cinematogràfic enriqueix la formació dels nostres alumnes. Mostra d’aquest afany per ampliar els nostres programes formatius, ECIB organitza periòdicament diverses activitats que compten amb la presència de professionals reconeguts de la indústria del cinema.

Werner Hezog

El director alemany va compartir la seva experiència de més de cinquanta anys fent cinema, va contestar les preguntes dels nostres alumnes i, sobretot, ens va transmetre aquest entusiasme que l’ha caracteritzat al llarg de la seva vida per emprendre projectes cinematogràfics.

«Pregunta’t si tens el desig i el coneixement per compartir la teva visió amb els altres i si aquest desig és realment molt molt intens probablement es transmetrà al públic.»

Els germans Dardenne

Els directors van conversar de manera molt amena i propera sobre la seva metodologia de treball, la seva evolució com a cineastes, comentant fragments de les seves pel·lícules i responent amb interès a les preguntes realitzades pels alumnes que van abarrotar la sala al seu masterclass.

Roger Deakins

El director de Fotografia és reconegut pel seu treball amb els Germans Coen, Sam Mendes o Denis Villeneuve. Ha guanyat dos premis Óscars a millor Direcció de Fotografia per Blade Runner 2049 i 1917.

Franco Piavoli

El cineasta italià, autor de l?aclamada IL PIANETTA AZZURRO  per la qual va aconseguir l’admiració de companys de professió com Ermanno Olmi, Andrei Tarkovski o Jean Rouch, va impartir una masterclass als seus 89 anys en què va transmetre als nostres alumnes el seu afecte pel cinema .

Lucrecia Martel

La cineasta argentina va tornar a les aules ECIB per mantenir una trobada amb alumnes en una interessant xerrada organitzada en col·laboració amb La Selva Cooperativa i la seva acceleradora de cinema.

Semih Kaplanoglu

Guanyador de l’Ós d’Or al Festival de Berlin el 2010 per Mel (Bal) . Semih Kaplanoglu és un cineasta de l’anomenat “nou cinema turc” juntament amb directors com Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz o Kutlug Ataman. A la seva masterclass va xerrar de la seva filmografia on és inevitable destacar la seva “trilogia poètica de Yusuf”.

Jonás Trueba

El director de ‘Los exiliados románticos ‘, ‘Los ilusos’ i la nominada al Goya a la millor direcció novell ‘Todas las canciones hablan de mí ‘, entre moltes altres! va mantenir una xerrada amb els nostres alumnes en què va presentar la seva nova pel·lícula ‘Qui ho impedeix’ i va parlar de la seva trajectòria com a cineasta.

Rodrigo Sorogoyen

El director madrileny va impartir una masterclass de 2 hores de durada on ens va desgranar moments clau en la realització i direcció d’actors a ANTIDISTURBIOS, EL REINO, QUE DIOS NOS PERDONE y STOCKHOLM. Els assistents a la masterclass van apreciar, encara més, el treball de Rodrigo Sorogoyen i Isabel Peña en la investigació i escriptura de guió, els dots d’aquest per dirigir i l’increïble savoir faire d’actors com Raúl Arévalo, Àlex García, Hovik Keuchkerian o Roberto Àlber per mantenir-se dins dels seus respectius personatges davant les travetes que els planteja el director després de 15 o 17 preses.

Víctor Erice

Durant una setmana a ECIB vam tenir la sort de comptar amb la presència de Víctor Erice que va impartir el seminari “Documental i ficció, un acostament a la doble naturalesa del cinema”. Un recorregut personal i molt suggeridor per la història del cinema, just allà on conviuen i es complementen les estratègies de la ficció i del documental per fer del cinema una mica més viu.

Fernando León de Aranoa

El prestigiós director madrileny, guanyador de 10 Goies, va visitar l?escola per transmetre les seves impressions sobre els seus coneixements adquirits al llarg de la seva llarga trajectòria. No van faltar apunts sobre «Los lunes al sol» «Barrio» i els seus esforços al món del documental.

Patricio Guzmán

El documentalista xilè va impartir el seminari “el documental d’autor i la fabricació”. Durant 4 sessions, va desgranar la seva manera personal d’abordar la concepció, la filmació i la realització d’un projecte documental.

Càmeres

Els alumnes del Màster de Direcció, en col·laboració amb els alumnes del Màster de Direcció de Fotografia, podran rodar el seu curtmetratge final amb l'ARRI ALEXA XT PLUS.

ARRI ALEXA SXT PLUS

L'ARRI ALEXA XT Plus (XT = Xtended Technology) és la càmera més versàtil i flexible de la gamma ALEXA XT. Amb un receptor sense fil integrat per al control remot de la càmera i la lent, sensors incorporats d'inclinació i gir, i connectors addicionals per al control de la càmera i la lent, l'ALEXA XT Plus ofereix un valor únic per a tots aquells que puguin prescindir d'un visor òptic. Com totes les càmeres ALEXA XT, té enregistrament ARRIRAW a la càmera, filtració ND interna, sensor Super 35 4:3, mode de sensor de Porta Oberta, captura de CDL integrada, suport LDS PL, nou suport de muntatge del visor, de-squeeze anamòrfic i alta llicències de velocitat, així com un nou ventilador súper silenciós.

ARRIFLEX 435

Creada el 1995, l'Arriflex 435, és una de les càmeres de cinema analògic més populars avui dia per la seva versatilitat. Proporciona una perfecta estabilitat d'imatge gràcies al seu obturador electrònic, lupa de gran resolució i sistema de capping shutter. Afegeix respecte a altres tipus de càmera a 35mm la possibilitat de treballar en format super 35mm i a velocitat de 150 fotogrames per segon. Permet canviar els ajustaments durant una presa i filmar amb diversos efectes de velocitat i obturació, oferint una gran llibertat creativa per al director i el DOP. Un altre factor extraordinari de l'Arri 435 és que permet veure allò filmat -en temps real- a través d'un senyal de vídeo. Pel que fa a la disposició de càrrega, la càmera permet utilitzar xassís de 60,122 i 400 metres.

Curtmetratges

Dejar ir

L'ultima versió

Cos

La Recaiguda

Mamá no quiere ir a la playa

El último macho

Lluna

Lo que no hablo con mi madre

Altres cursos relacionats