Diploma en Direcció de Fotografia
Duració: 2 anys – 15% de descompte fins al 30 d’abril
Duració: 2 anys – 15% de descompte fins al 30 d’abril
Durant més de cent anys el suport fotoquímic ha estat l’únic instrument capaç de captar llums i ombres per convertir-les en llenguatge visual mostrant idees i emocions en el cinema. Ens trobem en un moment en què els nous suports digitals posen en dubte la qualitat i eficiència del negatiu fílmic, i qüestionen no només la seva supremacia a la indústria sinó també la seva pròpia supervivència.
Conscients d’aquesta realitat, l’ECIB ha dissenyat un Diploma en Direcció de Fotografia el programa del qual s’orienta cap al coneixement pràctic dels processos digitals en la fotografia cinematogràfica i de quina manera aquests afecten tant la narrativa de la història com el procés de producció del film. Workflow, Color grading, LUTs, 4K, ACES, False Color, Raw, DIT o ASC-CDL són termes que comporten l’aparició d’un nou professional de la fotografia en cinema que poca cosa té a veure amb el que coneixíem fins ara.
Dotar l’alumne del coneixement de tècniques bàsiques i avançades d’il·luminació en el món del cinema i capacitar-lo en l’ús de les càmeres digitals en alta definició en format comprimit i raw.
A estudiants a partir dels 17 anys de cinematografia, fotografia i audiovisuals en general o interessats en conèixer les eines per treballar la llum en el procés cinematogràfic.
DURACIÓ 2 anys.
DATA D’INICI 4 d’octubre de 2021
REQUISITS 17 anys mínim
CRÈDITS 120 ECTS (60 ECTS per any)
CALENDARI D’octubre a juny
HORARI De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 h.
IDIOMA Castellà
15% de descompte fins al 30 d’abril
Eminentment pràctica basada en els rodatges d’exercicis en set i exteriors. Els programes de correcció de color, flux de treball i VFX dotaran l’alumne de l’experiència necessària per entendre la importància de la creació de la llum en els processos de postproducció digital.
Garantir a l’alumne un gran nombre d’hores pràctiques exercint de director de fotografia en els curtmetratges individuals i col•lectius que es realitzen durant el Diploma de Direcció Cinematogràfica.
L’ECIB disposa en propietat dels següents equips de càmera:
La ARRI ALEXA XT Plus (XT = XtendedTechnology) és la càmera més versàtil i flexible de la gamma ALEXA XT. Amb un receptor sense fil integrat per al control remot de la càmera i la lent, sensors incorporats d’inclinació i gir, i connectors addicionals per al control de la càmera i la lent, la ALEXA XT Plus ofereix un valor únic per a tots aquells que puguin precsindir d’un visor òptic.
Com totes les càmeras ALEXA XT, té enregistrament ARRIRAW en la càmera, filtració ND interna, sensor Super 35 4: 3, manera de sensor de Porta Oberta, captura de CDLintegrada, suport LDS PL, nou suport de muntatge del visor, de-squeeze anamòrfic i alta llicències de velocitat, així com un nou ventilador súper silenciós.
Una càmera de cinema digital que incorpora el recent sensor DRAGON i que, segons anuncia el mateix fabricant, és la tempesta perfecta. Amb l’últim sensor desenvolupat per RED i amb una resolució nativa de 5K, aquesta càmera brilla per la seva versatilitat. Pot gravar en R3D, ProRes i DNxHD (l’Epic només grava en R3D). A més permet carregar arxius 3D LUT que faciliten la previsualització a la càmera de qualsevol look creat i desitjat. Amb antena WiFi i micro de càmera integrats, aquesta petita meravella de la tecnologia pot arribar a gravar fins a 300 fps a 2K (2:40:1) / 150 fps a 4K (2:40:1) / 60 fps a 5K (2:40:1). No obstant això, la velocitat no és la seva major virtut; el gran potencial d’aquest model rau en la possibilitat de poder intercanviar fàcilment la torreta i així poder passar de muntures EOS (Canon) a PL (Arri-cine 54mm). Aquest fet permet versatilitzar la càmera durant el transcurs de l’any, facilitant a més les classes diàries i elevant les seves prestacions en els projectes finals encarats a la projecció en sales. I per si fos poc, el seu sistema modular la fa compatible amb tots els accessoris d’última generació RED (DSMC2), permetent així l’acoblament complet amb la seva germana gran, la WEAPON, i la seva germana petita, la RAVEN.
La càmera ve equipada amb els següents accessoris: Mounting plate (15mm), Bateries Red Brick, matte box, Red station mini-mag, 2 Red Minimag de 120 GB, muntura PL DSMC TI PL MOUNT (CAPTIVE), release de 19 mm + DSMC MOUNTING PLATE i Follow focus.
Mysterium-X és un sensor de 14 megapíxels dissenyat específicament per al DSMC RED per a capturar vídeo i imatges fixes de fins a 5K de resolució. El sensor inclou alta precisió analògica a la conversió digital, capaç de subministrar fins a 13,5 parades de rang dinàmic amb fonts de llum del dia sobre un rang de la sensibilitat de càmera de 320 a 800 ISO. La velocitat de quadres per imatge variable és de fins a 30 FPS amb resolució 4K FF, i fins a 120 FPS amb resolució 1K W. Mysterium-X té un balanç de color natural de 5.000K (Kelvin) i un compensador de balanç de blanc i color electrònic de 1,700K a 10,000K10.
Aquest model inclou una muntura EF i un sensor Super 35 amb obturador global que permet captar imatges en resolució 4K. Gràcies al seu disseny lleuger i compacte, resulta ideal per a situacions en les quals és necessari gravar sostenint la càmera amb la mà durant tota la jornada. Disposa així mateix de connexions SDI 12G professionals, pantalla tàctil plegable de 5 polzades, maneta lateral amb controls, dos compartiments per a targetes CFast i micròfons estèreo integrats.
La Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K presenta un sensor Super 35 de 6144 x 3456 i facilita l’ús d’objectius fotogràfics EF més grans, a fi de crear imatges de qualitat cinematogràfica amb una menor profunditat de camp, la qual cosa al seu torn genera fons amb desenfocaments i efectes estil Bokeh. A més, la resolució addicional brinda més flexibilitat per a ajustar l’enquadrament durant les etapes d’edició i etalonaje. Això significa que es pot gravar en 6K i després, en la posproducción, realitzar un acostament i un reencuadre per a aconseguir plans generals i primers plans, tot amb una sola cambra i sense perdre qualitat.
La càmera cinematogràfica digital de resolució 4K més petita del mercat amb muntura per a objectius tipus PL, rang dinàmic excepcional i sensor Super 35 amb obturador global. Entre les seves prestacions es destaquen l’interval dinàmic de 12 passos, la possibilitat de gravar arxius en format RAW 4K i ProRes, la pantalla tàctil per a l’ingrés de metadades i l’armadura d’alumini mecanitzat.
Diploma en Direcció de Fotografia per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
Els alumnes del diploma de direcció de fotografia tindran accés gratuït a diverses masterclasses i seminaris que s´impartiran al llarg del curs. En els darrers anys hem gaudit de les visites de directors de fotografia com: Daniel Aranyó, Alex Català, Xavi Giménez, Santiago Racaj, Carles Gusi, Pablo Rosso, Josep Maria Civit; o directors de cinema com, Els germans Dardenne, Agustí Villaronga, Fernando León de Aranoa, Carlos Saura, Carla Simón o Víctor Erice.
Els alumnes es responsabilitzen del procés complet tècnic i artístic de direcció de fotografia dels curtmetratges en format 4K , dirigits pels alumnes del Diploma en Direcció Cinematogràfica. Es treballa durant els dos cursos, des de l’anàlisi preliminar en la lectura del guió a la post-producció final amb la correcció de color.
Exemples d’alguns projectes realitzats per alumnes de l’diploma de direcció de fotografia en els últims cursos.
LACRIMOSA
Dirigit per Eloi R. Franquesa
Direcció de fotografia per Helena González
CAUTIVA
Dirigit per Pablo Matute
Direcció de fotografia per Irina Cotes
JUDITH
Dirigit per Nicola Federico Onnis
Direcció de fotografia per Ivan V. Jiménez
SENSORIA
Dirigit per Alba Escalón
Direcció de fotografia per Alba Valls
HOUND DOG
Dirigit per Marc Algora
Direcció de fotografia per Lau Vila
DIÁFANO
Dirigit per Juan Texier
Direcció de fotografia per Jon Carrillo
El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l’experiència dels quals garanteix una formació d’acord amb la realitat de la professió avui en dia
Mòdul 1: 9ECTS
-Fonaments de la fotografia
Control de la imatge: El llenguatge de les òptiques
Treball en el decorat
Mòdul 2: 9ECTS
-Exposició: la geometria de la llum
-Eines de la il·luminació
-Cambra i equips auxiliars
Mòdul 3: 9ECTS
-Llum i estil I: L’atmosfera i la posada en escena
-Llum i estil II: La construcció del personatge
-Llum i estil III: Il·luminant l’acció
Mòdul 4: 9ECTS
-El senyal de vídeo Digital I
-El senyal de vídeo digital II
-El senyal de vídeo Digital III
Mòdul 5: 9ECTS -Curtmetratges
Mòdul 6: 9ECTS – Llenguatge cinematogràfic
Mòdul 7: 6 ECTS
-Ajudantía de Direcció
-Història del Cinema
-Direcció artística
-Script Editor
Mòdul 1: 9ECTS
– Aspectes avançats: fotografia cinematogràfica
– Suports químics: sensitometria i densitometria
– Teoria del color
Mòdul 2: 9ECTS
– Preparació d’un projecte des de la fotografia I
– Preparació d’un projecte des de la fotografia II: elecció del material
– La llum a el servei d’una història
Mòdul 3: 9ECTS
– Cinema Digital I: workflows
– Cinema Digital II: Càmeres
– Cinema Digital III: DIT
Mòdul 4: 9ECTS
– Correcció de color I
– Correcció de color II
Mòdul 5: 9ECTS
– Curtmetratges
Mòdul 6: 9ECTS – Llenguatge cinematogràfic
Mòdul 7: 6 ECTS
– Producció executiva
– Script Editor
– Ajudantia de Direcció
– Direcció Artística
Omple el següent formulari i t’enviarem el temari complet del curs