fbpx

Máster d’animació de personatges 3D

Máster d’animació de personatges 3D

Per a Cinema d’animació i Videojocs

Durada: 1 any

Amb l’entrada del segle XXl la utilització d’imatges de síntesi tridimensionals en l’àmbit de l’animació audiovisual s’ha convertit en un fenomen que no per ser habitual deixa de ser apassionant. Gran part de les pel·lícules més destacades de dibuixos animats que s’han realitzat amb animació 3D han passat a la història del cinema com rotundes obres mestres. Pel·lícules com Wall-E, UP, Els increïbles, Buscant en Nemo, De l’inrevés o la saga completa de Toy Story, no haguessin tingut el mateix impacte si s’haguessin realitzat amb tècniques d’animació bidimensionals. El contingut i la forma que simbolitzen la personalitat de l’animació 3D són la raó mateixa del seu èxit. Però la utilització del 3D va més enllà de la seva mera aplicació en llargmetratges d’animació. És sorprenent l’enorme quantitat d’objectes i personatges animats en 3D que s’integren amb absoluta naturalitat i versemblança en el marc d’un llargmetratge, sèrie de tv o peça publicitària.

Metodologia

  •  Domini de l’animació de personatges 3D a partir del coneixement del programa Maya Autodesk
  • Seguiment de l’evolució formativa de cada alumne
  • Aplicació de sinergies amb altres departaments de l’escola; 3D, 2D, guió Fotografia, muntatge …
  • Supervisió d’exercicis mensuals d’animació de personatges per un “reviewer” professional
  •  Tutories setmanals entre juliol i desembre dirigides per Marcello Álvarez
  •  Anàlisi final de la “demo reel” generada en el màster pel director d’animació Maxi Díaz.
  • Complement formatiu amb masterclasses impartides per professionals de primer nivell

Grup reduït de 12 alumnes

Per garantir una formació individualitzada, el màster limita les seves places a només 12 alumnes

Riggs de personatges

El màster ofereix a l’alumne rigs de personatges creats en Maya que compleixen els estàndards professionals dels millors estudis d’animació. L’alta qualitat dels seus dissenys permet animar amb versatilitat. Durant el curs acadèmic s’aniran afegint nous personatges més a l’arxiu de rigs de l’escola completant un total de 10 rigs per a tot el màster.

A qui va dirigit

A estudiants nacionals i internacionals amb formació prèvia en el món de l’animació en 3D i que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques d’animació de personatges d’aquesta especialitat.

Informació Bàsica

Durada: 1 any

Durada: Curs 2023 (per determinar)

Idioma: Castellà
Capacitat: 12 alumnes

Condicions d’accés:

Podran accedir al Màster els qui disposin d’un nivell òptim en animació 3D i del programa Maya Autodesk. Per a acreditar-ho, els interessats hauran d’enviar per correu electrònic:

– Carta de motivació

– Curriculum vitae

– Un enllaç amb portfolio o reel de treballs previs. (vimeo, youtube, wetransfer…)

El resultat de la deliberació es comunicarà per e-mail.

rigs-master-web

Objectius

 

El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per crear i animar personatges en 3D en el marc d’una producció audiovisual, ja sigui en l’àmbit del cinema i sèries d’animació, la publicitat o videojocs.

Programa del Curs

 

El programa del màster d’animació de personatges 3D es desenvolupa en 5 mòduls pràctics i un projecte final tutoritzat que serveix per polir la pròpia bobina de presentació de l’alumne en la indústria de l’animació.

Mòdul 1. Fonaments bàsics

És el mòdul més important del màster. Es practica animant amb rigs d’objectes simples (com una pilota) i també de personatges per assimilar els 12 principis de l’animació. Es realitzen diversos exercicis de postures i cicles de caminar.

Mòdul 2. Introducció al body mechanics

S’utilitzen rigs de personatges sense facials, per concentrar-nos en l’expressió corporal a través de les mecàniques del cos. Les poses, l’actitud i els arcs ocupen gran part del mòdul.

Mòdul 3. Body mechanics i pantomima

Ens concentrem en la fisicalitat dels personatges i la importància de la pantomima a través de la representació de petites històries. Un aspecte important d’aquest espai rau en aconseguir un bon “appeal” dels personatges.

Mòdul 4. Introducció al acting

En Introducció al “acting” aprendrem la base per aconseguir que un pla mostri un bon “acting”, donant importància a les expressions facials, les mans i com treballar i seleccionar un bon àudio per als nostres plans. Es practicarà en detall com expressar emocions amb les mecàniques del cos i la gestualitat facial.

Mòdul 5. Acting

En aquesta fase final del màster es treballa en una escena completa, dialogada per un o dos personatges, que serveix per practicar tots els conceptes apresos en els anteriors mòduls.

Mòdul 6. Polint la “demo reel”

Aquest mòdul es desenvolupa entre juliol i desembre, un cop acabades les classes lectives del màster. Els alumnes reben del tutor seguiment individualitzat per tal de millorar els plànols que formaran part del seu “demo reel”. La intenció és que l’alumne disposi a final de curs d’una bobina que li permeti entrar a la indústria de l’animació.

Professors

 

 

 

 

Marcello Álvarez

Coordinador i professor del màster d’animació de personatges 3D

Marcello Alvarez compta amb una gran experiència com a Animador de Personatges 3D, ha treballat en diversos paises com Espanya, França, Turquia i República Txeca. Entre els seus treballs més destacats estan, la creació i direcció de l’empresa Bee and Bird Animation StudiosBarcelona desenvolupant projectes preschool, disseny de personatges, crowd animation i tecnologia per automatitzar workflows de producció. Ha estat partícip de diversos curtmetratges i Lead d’animació en empreses de videojocs i sèries 3D.

Professors Convidats

Els següents professionals impartiran tallers especialitzats de 12 hores que podran ser en forma presencial o “on-line”, depenent de la disponibilitat de cada professor.

Juan Carlos Navarro-Carrión

 

Juan Carlos Navarro-Carrión és Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials (Universitat d’Alacant, Espanya) Màsters Degree en Anàlisi de Negocis Internacionals (University of Leicester, Anglaterra) i Llicenciat en Belles Arts, Concentració en Cinema i Animació (Summa Cum Laude) ( Edinboro University of Pennsylvania, Estats Units).

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

Nickelodeon/DNA (2001-2002):

“The Adventures of Jimmy Neutron: Boy Genius”  — Animator

 

Blue Sky Studios (2002-2010):

Robots — Animator
Ice Age: The Meltdown — Character Lead, Animator
Horton Hears a Who — Character Lead, Animator
Ice Age: Dawn Of The Dinosaurs — Lead Animator
Rio — Lead Animator

 

Pixar Animation Studios (2010 – presente):

La Luna (short) — Animator
Cars 2 — Animator
Brave  — Animator
Monsters University — Animator
Toy Story That Time Forgot (Toy Story Special)– Character Development, Animator
The good dinosaur (El viaje de Arlo) — Character Development, Animator
Finding Dory — Lead Animator
Cars 3 — Animator
Coco — Animator
Bao (short) — Supervising Animator
Toy Story 4 — Animator
Onward — Animator
Soul — Animator

Jordi Oñate

 

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

Crowd animator en Pixar

·Del revés (2015)
·Brave(2012)
·El viaje de Arlo (2015)
·Monsters University (2013)
·Buscando a Dory (2016)
·Cars 3 (2013)
·Los Increíbles 2 (2018)

Character animator en MPC

·Harry potter
·Las crónicas de Narnia
·Lucha de titanes
Ver perfil de Jordi en Linkedin

Pere Via

 

Pere Via va iniciar els seus estudis en 9Zeros amb un curs de iniació a l’animació de 2006 a 2008. Va prosseguir amb cursos a Espanya i E.E.UU – Body Mechanics to Sequence Animation a l’escola: iAnimate (E.E.U.U.) Entre d’altres.

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:

  • Animador de personatges en Reel FX (CANADA) en SCOOB, UglyDolls films (2019 – present)
  • Animador de personatges en OnAnimation (CANADA) a “Playmobil” llargmetratge d’animació (2018)
  • Animador de personatges en mikros (CANADA) a “Stubby,” llargmetratge d’animació (2017-2018)
  • Animador de personatges en mikros (CANADA) a “Sàhara”, llargmetratge d’animació (2015-2016)
  • Animador de personatges en TeamTO (FRANCE) a “YellowBird”, llargmetratge d’animació (2014)

Albert Miarnau

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

Ha treballat com a animador professional en sèries, publicitat, videojocs i pel·lícules d’animació, com com:

 

  • Metegol (Underdogs – 2013)
  • Atrapa la Bandera (Capturi the Flag – 2015)
  • Savva (HeroQuest – 2015)
  • Tadeo Jones 2 (Tad Stone 2 – 2017)
  • Sgt. Stubby: An American Hero (2018

Alumni

Jordi Oñate

Crowd animator en Pixar (Del revés, Brave, El viaje de Arlo, Monsters University, Buscando a Dori, Cars 3)
Character animator en MPC (Harry potter, Las crónicas de Narnia, Lucha de titanes )

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Chema Del Fresno

Senior FX TD en Double Negative (Justice League) 
MPC ( Passengers, X-Men: Apocalypse, The jungle book, The Hunger Games, James Bond “Spectre)

Ver perfil de Chema

Elena Vallverdú

Layout TD en Weta digital (Guardianes de la Galaxia 2, Valeria y la ciudad de los mil planetas) MPC (El libro de la selva, Passengers, Piratas del Caribe: los hombres muertos no mienten) Double negative (El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Star Trek: Más allá)

Ir a la web de Elena

Joan Azpeitia

Digital Compositor en LamppostVFX. (X-men apocalipsis, Suicide Squad, Collide, El guardián invisible)

Ver perfil de Joan en Linkedin

Jordi Collet Texido

Matchmover en Double Negative.(Dunkirk, Wonderwoman, Pacific Rim:The uprising)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Albert Miarnau

Character animator en Lightbox animation studios (Las aventuras de Tadeo Jones, Atrapa la bandera)

Ver perfil de Albert en Linkedin

Pau Montero

Senior cinematic animator en mercurysteam. Animador en Lightbox (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Pau en Linkedin

Ricard Miras

Character TD and Developer en Ilion Animation Studios (Justin y la espada del valor, Sweesters-TV series)

Ver perfil de Ricard en Linkedin

Nora Serrano

Character animator en lightbox Entertainment (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Nora en Linkedin

Jordi Agut

Modelador en Classics animated.
https://www.gloriousfilms.com/ (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Ruth Marco

Texture artist en Classics animated. https://www.gloriousfilms.com (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Ruth en Linkedin

Requisits d’admissió

 

Per desenvolupar el programa del màster és imprescindible disposar de coneixements bàsics de Maya Autodesk. Aquests poden assimilar-se a través del “curs d’iniciació de Maya” que s’imparteix a ECIB durant els mesos de juliol o setembre.

Els alumnes que disposin d’aquests coneixements s’han d’incorporar al màster directament a l’octubre. Així i tot, per garantir una major agilitat en la realització de les classes i una formació de qualitat, és recomanable apuntar-se a aquest curs d’iniciació abans de l’inici del màster.

El programa del curs d’introducció al Maya conté quatre mòduls;

1.Introducció al 3D i al Maya Interface

2.Introducció al Rigging

3.Introducció a l’Animació (Fonaments Bàsics)

4.Introducció a la Il·luminació (Render i Composició)

 

Titulació

Màster en Animació de Personatges 3D per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya    

Màster en Animació de Personatges 3D per ECIB, Escola de Cinema de Barcelona