Máster d’animació de personatges 3D

Máster d’animació de personatges 3D

Durada: 15 mesos

Amb l’entrada del segle XXl la utilització d’imatges de síntesi tridimensionals en l’àmbit de l’animació audiovisual s’ha convertit en un fenomen que no per ser habitual deixa de ser apassionant. Gran part de les pel·lícules més destacades de dibuixos animats que s’han realitzat amb animació 3D han passat a la història del cinema com rotundes obres mestres. Pel·lícules com Wall-E, UP, Els increïbles, Buscant en Nemo, De l’inrevés o la saga completa de Toy Story, no haguessin tingut el mateix impacte si s’haguessin realitzat amb tècniques d’animació bidimensionals. El contingut i la forma que simbolitzen la personalitat de l’animació 3D són la raó mateixa del seu èxit. Però la utilització del 3D va més enllà de la seva mera aplicació en llargmetratges d’animació. És sorprenent l’enorme quantitat d’objectes i personatges animats en 3D que s’integren amb absoluta naturalitat i versemblança en el marc d’un llargmetratge, sèrie de tv o peça publicitària.

Solicitar el temari

Omple el següent formulari i t’enviarem el temari complet del curs

Anar al formulari

Objectius

 

El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per crear i animar personatges en 3D en el marc d’una producció audiovisual, ja sigui en l’àmbit del cinema i sèries d’animació, la publicitat o videojocs.

Programa del Curs

 

El programa del màster d’animació de personatges 3D es desenvolupa en 5 mòduls pràctics i un projecte final tutoritzat que serveix per polir la pròpia bobina de presentació de l’alumne en la indústria de l’animació.

Mòdul 1. Fonaments bàsics

És el mòdul més important del màster. Es practica animant amb rigs d’objectes simples (com una pilota) i també de personatges per assimilar els 12 principis de l’animació. Es realitzen diversos exercicis de postures i cicles de caminar.

Mòdul 2. Introducció al body mechanics

S’utilitzen rigs de personatges sense facials, per concentrar-nos en l’expressió corporal a través de les mecàniques del cos. Les poses, l’actitud i els arcs ocupen gran part del mòdul.

Mòdul 3. Body mechanics i pantomima

Ens concentrem en la fisicalitat dels personatges i la importància de la pantomima a través de la representació de petites històries. Un aspecte important d’aquest espai rau en aconseguir un bon “appeal” dels personatges.

Mòdul 4. Introducció al acting

En Introducció al “acting” aprendrem la base per aconseguir que un pla mostri un bon “acting”, donant importància a les expressions facials, les mans i com treballar i seleccionar un bon àudio per als nostres plans. Es practicarà en detall com expressar emocions amb les mecàniques del cos i la gestualitat facial.

Mòdul 5. Acting

En aquesta fase final del màster es treballa en una escena completa, dialogada per un o dos personatges, que serveix per practicar tots els conceptes apresos en els anteriors mòduls.

Mòdul 6. Polint la “demo reel”

Aquest mòdul es desenvolupa entre juliol i desembre, un cop acabades les classes lectives del màster. Els alumnes reben del tutor seguiment individualitzat per tal de millorar els plànols que formaran part del seu “demo reel”. La intenció és que l’alumne disposi a final de curs d’una bobina que li permeti entrar a la indústria de l’animació.

Metodologia

  •  Domini de l’animació de personatges 3D a partir del coneixement del programa Maya Autodesk
  • Seguiment de l’evolució formativa de cada alumne
  • Aplicació de sinergies amb altres departaments de l’escola; 3D, 2D, guió Fotografia, muntatge …
  • Supervisió d’exercicis mensuals d’animació de personatges per un “reviewer” professional
  •  Tutories setmanals entre juliol i desembre dirigides per Marcello Álvarez
  •  Anàlisi final de la “demo reel” generada en el màster pel director d’animació Maxi Díaz.
  • Complement formatiu amb masterclasses impartides per professionals de primer nivell

Grup reduït de 12 alumnes

Per garantir una formació individualitzada, el màster limita les seves places a només 12 alumnes

A qui va dirigit

A estudiants nacionals i internacionals amb o sense formació prèvia en el món de l’animació en 3D i que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques d’animació de personatges d’aquesta especialitat.

Riggs de personatges

El màster ofereix a l’alumne rigs de personatges creats en Maya que compleixen els estàndards professionals dels millors estudis d’animació. L’alta qualitat dels seus dissenys permet animar amb versatilitat. Durant el curs acadèmic s’aniran afegint nous personatges més a l’arxiu de rigs de l’escola completant un total de 10 rigs per a tot el màster.

rigs-master-web

Marcello Álvarez

Coordinador i professor del màster d’animació de personatges 3D

Marcello Alvarez compta amb una gran experiència com a Animador de Personatges 3D, ha treballat en diversos paises com Espanya, França, Turquia i República Txeca. Entre els seus treballs més destacats estan, la creació i direcció de l’empresa Bee and Bird Animation StudiosBarcelona desenvolupant projectes preschool, disseny de personatges, crowd animation i tecnologia per automatitzar workflows de producció. Ha estat partícip de diversos curtmetratges i Lead d’animació en empreses de videojocs i sèries 3D.

 

 

Francisco García

Revisor de pràctiques

 

Ha exercit les funcions de Lead animator 3D en diversos estudis d’animació com Kotok, Fullanimation o Tinker Magic, així com animador i
artista de layout en “El ranchito”. El seu paper consisteix essencialment a revisar i corregir les animacions realitzades pels alumnes del màster caso per cas.

 

 

 

 

Alumni

Jordi Oñate

Crowd animator en Pixar (Del revés, Brave, El viaje de Arlo, Monsters University, Buscando a Dori, Cars 3)
Character animator en MPC (Harry potter, Las crónicas de Narnia, Lucha de titanes )

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Chema Del Fresno

Senior FX TD en Double Negative (Justice League) 
MPC ( Passengers, X-Men: Apocalypse, The jungle book, The Hunger Games, James Bond “Spectre)

Ver perfil de Chema

Elena Vallverdú

Layout TD en Weta digital (Guardianes de la Galaxia 2, Valeria y la ciudad de los mil planetas) MPC (El libro de la selva, Passengers, Piratas del Caribe: los hombres muertos no mienten) Double negative (El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Star Trek: Más allá)

Ir a la web de Elena

Joan Azpeitia

Digital Compositor en LamppostVFX. (X-men apocalipsis, Suicide Squad, Collide, El guardián invisible)

Ver perfil de Joan en Linkedin

Jordi Collet Texido

Matchmover en Double Negative.(Dunkirk, Wonderwoman, Pacific Rim:The uprising)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Albert Miarnau

Character animator en Lightbox animation studios (Las aventuras de Tadeo Jones, Atrapa la bandera)

Ver perfil de Albert en Linkedin

Pau Montero

Senior cinematic animator en mercurysteam. Animador en Lightbox (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Pau en Linkedin

Ricard Miras

Character TD and Developer en Ilion Animation Studios (Justin y la espada del valor, Sweesters-TV series)

Ver perfil de Ricard en Linkedin

Nora Serrano

Character animator en lightbox Entertainment (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Nora en Linkedin

Jordi Agut

Modelador en Classics animated.
https://www.gloriousfilms.com/ (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Ruth Marco

Texture artist en Classics animated. https://www.gloriousfilms.com (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Ruth en Linkedin

Distribució Curricular

  • Fonaments bàsics de l’Animació 9 ECTS
  • Introducció al Body Mechanichs 9 ECTS
  • Body mechanichs i Pantomime 9 ECTS
  • Introducció al Acting 9 ECTS
  • Acting 12 ECTS
  • Polish de Demoreel 12 ECTS

Informació Bàsica

Durada: 15 mesos
classes lectives
D’octubre de 2018 al 21 de juny 2019
De 18:00 a 21: 00h.
De dilluns a divendres. 15 hores setmanals
Tutories creació “Demo reel”:
De juny a desembre del 2018 (1 sessió setmanal de quatre hores)
* Si no es disposen de coneixements bàsics de Maya Autodesk s’ha de realitzar un intensiu previ al màster amb dates a determinar.

Crèdits: 60 ECTS
Horari: Dilluns a divendres de 15:00 a 18:00
* Excepte curs de formació bàsica de dilluns a divendres.
Idioma: Castellà
Capacitat: 12 alumnes
Admissió: No requereix coneixements previs, però s’ha de fer “curs d’iniciació a Maya” si no es disposen de coneixements bàsics de Maya Autodesk.  Els que disposin de coneixements bàsics de Maya s´han de postular lliurant un CV i bobina de treballs.

Requisits d’admissió

 

Per desenvolupar el programa del màster és imprescindible disposar de coneixements bàsics de Maya Autodesk. Aquests poden assimilar-se a través del “curs d’iniciació de Maya” que s’imparteix a ECIB durant els mesos de juliol o setembre.

Els alumnes que disposin d’aquests coneixements s’han d’incorporar al màster directament a l’octubre. Així i tot, per garantir una major agilitat en la realització de les classes i una formació de qualitat, és recomanable apuntar-se a aquest curs d’iniciació abans de l’inici del màster.

El programa del curs d’introducció al Maya conté quatre mòduls;

1.Introducció al 3D i al Maya Interface

2.Introducció al Rigging

3.Introducció a l’Animació (Fonaments Bàsics)

4.Introducció a la Il·luminació (Render i Composició)

 

Titulació

Màster en Animació 3D per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

Màster en Animació 3D per ECIB, Escola de Cinema de Barcelona

Solicitar el temario

Rellena el siguiente formulario y te enviaremos el temario completo del curso

Ir al formulario