Màster en 3D – Generalista
Per a cinema d’Animació i Videojocs
Per a cinema d’Animació i Videojocs
Amb l’entrada del segle XXl la utilització d’imatges de síntesi tridimensionals en l’àmbit de l’animació audiovisual s’ha convertit en un fenomen que no per ser habitual deixa de ser apassionant. Gran part de les pel·lícules més destacades de dibuixos animats que s’han realitzat amb animació 3D han passat a la història del cinema com rotundes obres mestres. Pel·lícules com Wall-E, UP, Els increïbles, Buscant en Nemo, De l’inrevés o la saga completa de Toy Story, no haguessin tingut el mateix impacte si s’haguessin realitzat amb tècniques d’animació bidimensionals. El contingut i la forma que simbolitzen la personalitat de l’animació 3D són la raó mateixa del seu èxit. Però la utilització del 3D va més enllà de la seva mera aplicació en llargmetratges d’animació. És sorprenent l’enorme quantitat d’objectes i personatges animats en 3D que s’integren amb absoluta naturalitat i versemblança en el marc d’un llargmetratge, sèrie de tv o peça publicitària.
El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per a convertir-se en animador 3D generalista, ja sigui tant en l’àmbit del cinema com de la televisió, la publicitat o els videojocs.
Per garantir una formació individualitzada, el màster limita les seves places a només 12 alumnes.
A estudiants nacionals i internacionals amb o sense formació prèvia en el món de l’animació en 3D i que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques d’animació generalista
Durada: Del 20 de setembre 2021 al 25 de juliol 2022
De 16.00 a 20:00h.
De dilluns a divendres. 20 hores setmanals
Crèdits: 60 ECTS
Idioma: Castellà
Condicions d’accés:
Podran accedir al Màster els qui disposin d’un nivell òptim en animació 3D i del programa Maya Autodesk. Per a acreditar-ho, els interessats hauran d’enviar per correu electrònic:
– Carta de motivació
– Curriculum vitae
– Un enllaç amb portfolio o reel de treballs previs. (vimeo, youtube, wetransfer…)
El resultat de la deliberació es comunicarà per e-mail.
Animació realitzada pels alumnes del màster 2019-2020
Al màster aprendràs a manejar-te amb entorns i eines per a videojocs com el motor gràfic de Epic, Unreal Engine.
Aquests cursos estan dissenyats per a ser impartits de manera presencial, per tal que l’alumne pugui aprofitar les instal·lacions i equipaments de l’escola. En el cas que, per raons derivades del COVID-19, l’alumne no pugui accedir a l’escola a l’inici de curs, es facilitarà que pugui a connectar-se a classe de manera online. Garantim així que l’alumne rebrà tot la càrrega lectiva prevista, així com el seguiment personalitzat del professor, tal com correspon a tots els alumnes.
Marcello Alvarez compta amb una gran experiència com a Animador de Personatges 3D, ha treballat en diversos paises com Espanya, França, Turquia i República Txeca. En aquest sentit, entre els seus treballs més destacats estan, la creació i direcció de l’empresa Bee and Bird Animation Studios Barcelona desenvolupant projectes preschool, disseny de personatges, crowd animation i tecnologia per a automatitzar workflows de producció. Ha estat partícip de diversos curtmetratges i Lead d’animació en empreses de videojocs i sèries 3D.
Els següents professionals impartiran tallers especialitzats de 12 hores que podran ser en forma presencial o “on-line”, depenent de la disponibilitat de cada professor.
Actualment Sènior layout artist en l’estudi d’animació Digital Domain. En l’última dècada ha treballat per a les empreses d’animació i efectes especials més importants del món com Double
negative, MPC, Weta Digital o Prevalgui Focus. Com a Sènior i layout TD artist ha treballat en peliculas com: Sonic La pelicula, Pojemon: Detectiu Picachu, El gratacel, Aquaman, Tomb Raider, la lliga de la justícia, Guardians de la Galàxia vol 2, Passengers o El Llibre de la Selva.
Iker J. dels Mossos treballa com a Director Tècnic de Personatges (presentador especialitzat en articulació de personatges digitals) des de fa més de 15 anys. En els seus inicis va treballar en estudis espanyols, com Ilion Animation Studios (ara ‘Skydance Animation’) i Kandor Graphics, per després fer el salt a The Mill, a Londres. El 2012 es va incorporar a l’equip que va crear ‘Frozen’, i fins 2019 va treballar en els estudis Disney Animation, participant també en pel·lícules com ‘Big Hero 6’, ‘Zootrópolis’, ‘Vaiana’, ‘Ralph Trenca Internet’ i ‘Frozen 2 ‘. Actualment, supervisa la creació de personatges en Genies, on treballa per crear una nova generació d’avatars.
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ha treballat com a animador professional en sèries, publicitat, videojocs i pel·lícules d’animació, com ara
· Futbolín (Underdogs – 2013)
· Atrapa la Bandera (Capture the Flag – 2015)
· Savva (HeroQuest – 2015)
· Tadeo Jones 2 (Tad Stone 2 – 2017)
· Sgt. Stubby: An American Hero (2018)
· Playmobil (2019)
· ¡Scooby! (2020)
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Exerceix actualment de modelador 3D de personatges en Walt Disney Studios.
També ha treballat com a 3D Character Visual Development i Rigger en empreses com Aardman Animations, Kandor Graphics i The Spa Studios. Entre la seva filmografia destaquen;
-Raya and the Last dragon
-Ralph trenca internet
-Vaiana
-Zootrópolis
-Olaf´s frozen adventure
-Pirates!
-Justin i l’espasa del valor
El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l’experiència del qual garanteix una formació d’acord amb la realitat de la professió avui dia.
Per desenvolupar el programa del màster és imprescindible disposar de coneixements bàsics de Maya Autodesk. Aquests poden assimilar-se a través del “curs d’iniciació de maia” que s’imparteix en ECIB durant els mesos de juliol o setembre.
Els alumnes que disposin d’aquests coneixements s’han d’incorporar al màster directament a l’octubre. Així i tot, per garantir una major agilitat en la realització de les classes i una formació de qualitat, és recomanable apuntar-se a aquest curs d’iniciació abans de l’inici del màster.
El programa del curs d’introducció al maia conté quatre mòduls;
1. Introducció al 3D i al Maya Interface
2. Introducció al Rigging
3. Introducció a l’Animació (Fonaments Bàsics)
4. Introducció a la Il·luminació (Render i Composició)
Màster en Animació 3D per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
Màster en Animació 3D per ECIB, Escola de Cinema de Barcelona
Omple el següent formulari i t’enviarem el temari complet del curs