fbpx

Màster en Animació 3D

Màster en 3D – Generalista

Per a cinema d’Animació i Videojocs

Amb l’entrada del segle XXl la utilització d’imatges de síntesi tridimensionals en l’àmbit de l’animació audiovisual s’ha convertit en un fenomen que no per ser habitual deixa de ser apassionant. Gran part de les pel·lícules més destacades de dibuixos animats que s’han realitzat amb animació 3D han passat a la història del cinema com rotundes obres mestres. Pel·lícules com Wall-E, UP, Els increïbles, Buscant en Nemo, De l’inrevés o la saga completa de Toy Story, no haguessin tingut el mateix impacte si s’haguessin realitzat amb tècniques d’animació bidimensionals. El contingut i la forma que simbolitzen la personalitat de l’animació 3D són la raó mateixa del seu èxit. Però la utilització del 3D va més enllà de la seva mera aplicació en llargmetratges d’animació. És sorprenent l’enorme quantitat d’objectes i personatges animats en 3D que s’integren amb absoluta naturalitat i versemblança en el marc d’un llargmetratge, sèrie de tv o peça publicitària.

Objetius

El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per a convertir-se en animador 3D generalista, ja sigui tant en l’àmbit del cinema com de la televisió, la publicitat o els videojocs.

 

Grup reduït de 12 alumnes

Per garantir una formació individualitzada, el màster limita les seves places a només 12 alumnes.

Riggs de personatges

El màster ofereix a l’alumne maig rigs de personatges creats en Maya que compleixen els estàndards professionals dels millors estudis d’animació. L’alta qualitat dels seus dissenys li permet animar amb versatilitat. Durant el curs acadèmic s’aniran afegint nous personatges més a l’arxiu de rigs de l’escola completant un total de 10 rigs per a tot el màster.

Treball amb motors de videojocs

Al màster aprendràs a manejar-te amb entorns i eines per a videojocs com el motor gràfic de Epic, Unreal Engine.

A qui va dirigit

A estudiants nacionals i internacionals amb o sense formació prèvia en el món de l’animació en 3D i que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques d’animació generalista

Metodología

  •  Domini de l’animació generalista a partir del coneixement del programa Maya Autodesk

 

  • Seguiment de l’evolució formativa de cada alumne

 

  • Aplicació de sinergies amb altres departaments de l’escola; 3D, 2D, guió Fotografia, muntatge …

 

  • Supervisió d’exercicis mensuals d’animació per un “reviewer” profesional

 

  •  Tutories setmanals entre juliol i desembre amb especialistes de l’animació generalista.

 

  • Anàlisi final de la “demo reel” generada en el màster pel director d’animació Maxi Díaz.

 

  •  Complement formatiu amb masterclasses impartides per professionals de primer nivell

Informació Bàsica

Durada: Del 11 de gener  al 21 de juliol 2021
De 16.00 a 20:00h.
De dilluns a divendres. 20 hores setmanals

Crèdits:  60 ECTS

Idioma: Castellà

Admissió: No requereix coneixements previs, però ha de realitzar-se “curs d’iniciació a Maia” si no es disposen de coneixements bàsics de Maya Autodesk. Els que sí que disposen de coneixements bàsics de maia han de postular-se lliurant un CV i bobina de treballs.

*Info Covid-19

Aquests cursos estan dissenyats per a ser impartits de manera presencial, per tal que l’alumne pugui aprofitar les instal·lacions i equipaments de l’escola. En el cas que, per raons derivades del COVID-19, l’alumne no pugui accedir a l’escola a l’inici de curs, es facilitarà que pugui a connectar-se a classe de manera online.  Garantim així que l’alumne rebrà tot la càrrega lectiva prevista, així com el seguiment personalitzat del professor, tal com correspon a tots els alumnes.

Distribució curricular

  • Modelatge 9ECTS
  • UVS i Textures 6ECTS
  • Materials 6ECTS
  • Rigging  6ECTS
  • Fotografía i il·luminació 3ECTS
  • Render 6ECTS
  • Composició 6ECTS
  • Fonaments de l’animació 9ECTS
  • Desenvolupament del projecte 9ECTS
[/vc_row]

Soy un bloque de texto. Haz clic en el botón Editar para cambiar este texto. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Professors

 

 

 

 

Marcello Álvarez

Coordinador del Màster d’Animació 3D Generalista

Marcello Alvarez compta amb una gran experiència com a Animador de Personatges 3D, ha treballat en diversos paises com Espanya, França, Turquia i República Txeca. En aquest sentit, entre els seus treballs més destacats estan, la creació i direcció de l’empresa Bee and Bird Animation Studios Barcelona desenvolupant projectes preschool, disseny de personatges, crowd animation i tecnologia per a automatitzar workflows de producció. Ha estat partícip de diversos curtmetratges i Lead d’animació en empreses de videojocs i sèries 3D.

Professors Convidats

Els següents professionals impartiran tallers especialitzats de 12 hores que podran ser en forma presencial o “on-line”, depenent de la disponibilitat de cada professor.

Elena Vallverdú

 

Actualment Sènior layout artist en l’estudi d’animació Digital Domain. En l’última dècada ha treballat per a les empreses d’animació i efectes especials més importants del món com Double
negative, MPC, Weta Digital o Prevalgui Focus. Com a Sènior i layout TD artist ha treballat en peliculas com: Sonic La pelicula, Pojemon: Detectiu Picachu, El gratacel, Aquaman, Tomb Raider, la lliga de la justícia, Guardians de la Galàxia vol 2, Passengers o El Llibre de la Selva.

Iker J. de los Mozos

 

Iker J. dels Mossos treballa com a Director Tècnic de Personatges (presentador especialitzat en articulació de personatges digitals) des de fa més de 15 anys. En els seus inicis va treballar en estudis espanyols, com Ilion Animation Studios (ara ‘Skydance Animation’) i Kandor Graphics, per després fer el salt a The Mill, a Londres. El 2012 es va incorporar a l’equip que va crear ‘Frozen’, i fins 2019 va treballar en els estudis Disney Animation, participant també en pel·lícules com ‘Big Hero 6’, ‘Zootrópolis’, ‘Vaiana’, ‘Ralph Trenca Internet’ i ‘Frozen 2 ‘. Actualment, supervisa la creació de personatges en Genies, on treballa per crear una nova generació d’avatars.

Albert Miarnau

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

 

Ha treballat com a animador professional en sèries, publicitat, videojocs i pel·lícules d’animació, com ara

 

· Futbolín (Underdogs – 2013)

· Atrapa la Bandera (Capture the Flag – 2015)

· Savva (HeroQuest – 2015)

· Tadeo Jones 2 (Tad Stone 2 – 2017)

· Sgt. Stubby: An American Hero (2018)

· Playmobil (2019)

· ¡Scooby! (2020)

Sergi Caballer

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

Exerceix actualment de modelador 3D de personatges en Walt Disney Studios.

També ha treballat com a 3D Character Visual Development i Rigger en empreses com Aardman Animations, Kandor Graphics i The Spa Studios. Entre la seva filmografia destaquen;

-Raya and the Last dragon

-Ralph trenca internet

-Vaiana

-Zootrópolis

-Olaf´s frozen adventure

-Pirates!

-Justin i l’espasa del valor

Equip docent

El nostre claustre docent està constituït principalment per professionals en actiu de la indústria del cinema l’experiència del qual garanteix una formació d’acord amb la realitat de la professió avui dia.

Alumni

Jordi Oñate

Crowd animator en Pixar (Del revés, Brave, El viaje de Arlo, Monsters University, Buscando a Dori, Cars 3)
Character animator en MPC (Harry potter, Las crónicas de Narnia, Lucha de titanes )

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Chema Del Fresno

Senior FX TD en Double Negative (Justice League) 
MPC ( Passengers, X-Men: Apocalypse, The jungle book, The Hunger Games, James Bond “Spectre)

Ver perfil de Chema

Elena Vallverdú

Layout TD en Weta digital (Guardianes de la Galaxia 2, Valeria y la ciudad de los mil planetas) MPC (El libro de la selva, Passengers, Piratas del Caribe: los hombres muertos no mienten) Double negative (El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Star Trek: Más allá)

Ir a la web de Elena

Joan Azpeitia

Digital Compositor en LamppostVFX. (X-men apocalipsis, Suicide Squad, Collide, El guardián invisible)

Ver perfil de Joan en Linkedin

Jordi Collet Texido

Matchmover en Double Negative.(Dunkirk, Wonderwoman, Pacific Rim:The uprising)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Albert Miarnau

Character animator en Lightbox animation studios (Las aventuras de Tadeo Jones, Atrapa la bandera)

Ver perfil de Albert en Linkedin

Pau Montero

Senior cinematic animator en mercurysteam. Animador en Lightbox (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Pau en Linkedin

Ricard Miras

Character TD and Developer en Ilion Animation Studios (Justin y la espada del valor, Sweesters-TV series)

Ver perfil de Ricard en Linkedin

Nora Serrano

Character animator en lightbox Entertainment (Tadeo Jones 2)

Ver perfil de Nora en Linkedin

Jordi Agut

Modelador en Classics animated.
https://www.gloriousfilms.com/ (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Ruth Marco

Texture artist en Classics animated. https://www.gloriousfilms.com (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Ruth en Linkedin

Pere Via

Character animator en Mikros Image Canada

Ver perfil de Pere en Linkedin

Requisits d’admissió

Per desenvolupar el programa del màster és imprescindible disposar de coneixements bàsics de Maya Autodesk. Aquests poden assimilar-se a través del “curs d’iniciació de maia” que s’imparteix en ECIB durant els mesos de juliol o setembre.

Els alumnes que disposin d’aquests coneixements s’han d’incorporar al màster directament a l’octubre. Així i tot, per garantir una major agilitat en la realització de les classes i una formació de qualitat, és recomanable apuntar-se a aquest curs d’iniciació abans de l’inici del màster.

El programa del curs d’introducció al maia conté quatre mòduls;
1. Introducció al 3D i al Maya Interface
2. Introducció al Rigging
3. Introducció a l’Animació (Fonaments Bàsics)
4. Introducció a la Il·luminació (Render i Composició)

Titulació

Màster en Animació 3D per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya    

Màster en Animació 3D per ECIB, Escola de Cinema de Barcelona

Per què estudiar el màster en Animació 3D

v
  1. Per que en la seva 19a edició és un dels màsters d’animació 3D generalista més antics d’Espanya, valent-se de l’experiència, metodologia i disseny curricular que proporciona la integració de l’escola d’animació 9Zeros en ECIB.
  2. Per que d’ell han sortit alumnes treballant en els més importants estudis d’animació del món com Pixar, Double negative, MPC o Weta Digital.
  3. Per que està orientat exclusivament al 3D sense barrejar altres tècniques d’animació, emprant tot el seu programa a que dominis totalment les eines d’animació generalista en Maya.
  4. Per estar coordinat per l’animador professional Marcello Álvarez el que garanteix la creació d’una “demo reel” que compleixi els requisits de la indústria d’animació
  5. Per disposar de titulació universitària de 60 crèdits ECTS emparada per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
  6. Per que utilitza rigs de personatges professionals que són un referent en estudis d’animació líders en el món.
  7. Per la correcció i revisió setmanal dels exercicis de l’alumne a càrrec d’un supervisor d’animació d’un estudi professional garantint l’excel·lent factura de la “reel “de cada alumne.
  8. Per que es realitza en 15 mesos, dedicant de juny a setembre a polir el teu “demo reel” per finalment revisar-se amb el director d’animació Maxi Díaz.
  9. Per seus seminaris i master-classes que signifiquen un complement especialitzat a la formació rebuda en el màster. Professionals de l’animació com Jordi Oñate, els germans Grangel o Raúl García han passat per les aules de l’escola per impartir els seus coneixements.
  10. Per els avantatges estructurals que proporciona formar part de l’oferta formativa d’ECIB, amb la facilitat d’accés a recursos i espais, disposició de materials i equips; i aprofitament de sinergies amb altres àrees relatives a l’animació i la direcció cinematogràfica; la fotografia, el muntatge, el so i els VFX, l’animació 2D i stop-motion.

Solicitar el temari

Omple el següent formulari i t’enviarem el temari complet del curs

Nombre y apellido (*)

Email (*)

Teléfono

Población y país

Mensaje

Acepto la política de privacidad y protección de datos.




Professors