Màster en Animació 3D
Principalment orientat al coneixement pràctic de tots els elements que configuren l'animació 3D generalista; el modelatge, les textures, el rigging, l'animació, el lighting i la composició.
10% de Descompte abans del 30.04.24
Dades bàsiques
Durada
18 mesos
Crèdits
60 ECTS
Calendari
16 d'octubre 2023 al 20 de juny de 2024
Horari
De dilluns a dijous · 16:00 a 20:00
Idioma
Castellà
Admissió
Postulació prèvia
Titulació
Màster en Animació 3D Generalista per UVic - Universitat de Vic | Universitat Central de Catalunya
Màster en Animació 3D Generalista per ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
Presentació
El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per convertir-se en animador 3D generalista, tant en l’àmbit del cinema com de la televisió, la publicitat o els videojocs.
Objectius
- Domini de l´animació generalista a partir del coneixement del programari Autodesk Maya. Seguiment de levolució formativa de cada alumne.
- Aplicació de sinergies amb altres departaments de l’escola; VFX, 2D, guió, fotografia, muntatge…
- Supervisió d’exercicis mensuals d’animació per un “reviewer” professional.
- Tutories setmanals entre el juliol i el desembre amb especialistes de l’animació generalista.
- Anàlisi final de la “demo reel” generada al màster pel director d’animació Maxi Díaz.
A més, oferim complements formatius amb masterclasses impartides per professionals de primer nivell.
Programa
Revisió de fonaments bàsics de l'animació a Autodesk Maya (9 ECTS)
Maya representa un conjunt integral de ferramentes professionals per a animació, modelatge, simulació i renderització en 3D, amb el propòsit de desenvolupar personatges realistes i efectes visuals d'alta qualitat, equiparables als estàndards de produccions cinematogràfiques destacades.
Modelat (9 ECTS)
La creació de models 3D implica la generació de representacions virtuals que emulin tant l'aparença com l'estructura d'objectes presents al món real.
Aquest enfocament es fonamenta en els principis de geometria, matemàtiques i habilitats artístiques per aconseguir resultats visualment convincents.
Rigging (9 ECTS)
El rigging és un procés en l'animació tridimensional (3D) i en la creació de videojocs que implica la construcció d'una estructura digital anomenada rig en un model tridimensional. Aquest rig és essencial per permetre l'animació del model de manera articulada, de manera que es pugui moure i deformar de manera natural. En essència, el rigging estableix els controls i les restriccions necessaris per manipular les parts individuals d'un model, com els ossos, les articulacions i els músculs, facilitant així l'animació de personatges i objectes en un entorn digital. Aquest procés és crucial per aconseguir moviments realistes i expressius a l'animació per ordinador.
Animació (9 ECTS)
Tot i que l'essència de l'animació rau a infondre vida a objectes inanimats, l'animació 3D va més enllà en permetre que aquests objectes es desplacin i es trenquin en un espai tridimensional. El procés difereix de l'animació convencional, ja que implica l'ús de programari per modelar i esculpir digitalment. Aquest enfocament permet als dissenyadors conferir una personalitat única a personatges o objectes amb la finalitat dexpressar emocions o narrar històries.
Il·luminació i Render (9 ECTS)
La il·luminació i render 3D inclou eines i tècniques essencials per replicar la llum en entorns tridimensionals, i és crucial per assolir efectes visuals realistes i elevar la qualitat d'imatges i animacions.
Treball Final de Màster (15 ECTS)
Projecte personal que inclou totes les fases de l'animació 3D amb tutories de seguiment de producció i postproducció.