fbpx

Màster en VFX

Màster de VFX

Efectes especials per a Cinema i Animació

Durada: 1 any

 

 1. Aprèn amb les eines professionals del VFX

 

Practica amb el mateix maquinari i programari emprat a les millors productores de VFX.; Ordinadors amb doble monitor, tauletes gràfiques interactives, espais amb chroma per gravar les teves pròpies referències.

2. Coordinat per un professional en actiu dels VFX

 

Per a garantir la impartició del màster segons els estàndards de la indústria el programa està coordinat per Ferriol Tugues, compositor digital en l’estudi britànic Axis VFX. Ha treballat com a compositor de Nuke en peliculas com “L’ovella shawn: farmagedon”, “Early man” i sèries com “Happy”, “Zappedy” ¨Luther”.

3. Pràctiques a empreses

 

La indústria necessita professionals de la composició digital, l’animació i els efectes visuals. ECIB ha subscrit diversos convenis de pràctiques amb estudis de VFX  de làmbit de la televisió, el cinema  i els videojocs. Les incorporacions de lalumnat estan subjectes a les capacitats mostrades durant el màster i la demanda existent del moment.

4. Ex-alumnes treballant en els millors estudis de VFX del món

 

L’escola compta amb un extens alumnat treballant a les millors companyies internacionals de VFX., exercint tant com matchmovers, animadors o operadors de Houdini o Nuke. Framestore, MPC, Weta digital, Digital negative o el Ranchito només són algunes empreses que compten amb exalumnes d’ECIB.

5.Un màster sense requisits previs de VFX

 

No tens formació prèvia dels VFX i t’agradaria fer el màster? Comença des del principi. Tot i que és fonamental disposar de formació bàsica de Maya autodesk, us podeu inscriure si supereu el curs d’iniciació a l’animació 3D que s’imparteix durant el mes de setembre.

6. Els VFX són part fonamental del CINEMA

 

Arriba a l’excel·lència com a artista VFX a través dels recursos que ofereix una escola de cinema. Potencia els teus treballs generant sinèrgies amb l’alumnat d’altres màsters cinematogràfics; muntatge, direcció de fotografia, animació, concept art…. Aprofita’t de la nostra infraestructura per aprendre a preparar a “set” les imatges que després requeriran efectes digitals.

7. Crea la teva REEL de VFX

 

Crea la teva carta visual de presentació a la indústria mentre fas el màster. Supervisat per professorat professional en actiu, aquest resum de treballs realitzats durant l’any mostraran el millor de les teves capacitats com a artista dels VFX

han impartido clases a nuestro alumnado.

8. Titulació Universitat de VIC

 

Amb la superació del màster, s’atorga una doble titulació acadèmica; document certificat d’ECIB i titulació de la Universitat de VIC-Universitat Central de Catalunya.

El máster persigue capacitar al alumno en el aprendizaje de las técnicas necesarias para convertirse en animador 3D generalista, ya sea tanto en el ámbito del cine como de la televisión, la publicidad o los videojuegos.

A estudiantes nacionales e internacionales con o sin formación previa en el mundo de la animación en 3D y que quieran profundizar en el manejo de las técnicas de animación generalista.

Dominio de la animación generalista a partir del conocimiento del software Maya Autodesk.

 

Seguimiento de la evolución formativa de cada alumno.

 

Aplicación de sinergias con otros departamentos de la escuela; 3D,2D, guión Fotografía, montaje…

 

Supervisión de ejercicios mensuales de animación por un “reviewer” profesional.

 

Tutorías semanales entre julio y diciembre con especialistas de la animación generalista.

 

Análisis final de la “demo reel”  generada en el máster por el director de animación Maxi Díaz.

 

Además, ofrecemos complementos formativos con masterclasses impartidas por profesionales de primer nivel.

Curso lectivo Máster del 17 de Octubre 2022 al 11 de Julio 2023

De Lunes a Jueves de 16:00 a 20:00 (4h/día) : 544 horas

Créditos: 60 ECTS

Idioma: Castellano

En el máster aprenderás a manejarte con entornos y herramientas para videojuegos como el motor gráfico de Epic, Unreal Engine.

1- Nivel óptimo de animación 3D en Autodesk Maya

Podrán acceder al Máster quienes dispongan de un nivel óptimo en animación 3D y del programa Maya Autodesk. Para acreditarlo, los interesados deberán enviar por correo electrónico:

– Carta de motivación

– Currículum vitae

– Un enlace con portfolio o reel de trabajos previos. (vimeo, youtube, wetransfer…)

El resultado de la deliberación se comunicará por e-mail.


2- Realización del curso de intensivo de iniciación 3D


Se podrá también acceder al máster con la superación del curso intensivo de animación 3D en Autodesk Maya.

El curso consta de 172 horas y se imparte entre los meses de septiembre y octubre del 2022.

 

 

 

 

Converteix-te en un expert efectes especials

 

 

Cada vegada més assistim a la utilització d’efectes especials que juguen un paper fonamental en la narrativa de l’obra cinematogràfica. Des d’aparicions de monstres i catàstrofes generades per ordinador a imperceptibles canvis espacials que potencien el relat cinematogràfic. Els VFX s’expressen de formes variades, sempre impulsades per les enormes possibilitats que atorga la revolució digital en l’entorn audiovisual.

 

En aquest procés el paper de l’artista VFX com a transformador d’idees impossibles en realitats factibles juga un paper de major rellevància en la indústria del cinema.

 

ECIB, valent-se de l’experiència formativa de l’escola 9zeros i secundat per professionals del sector de primer nivell, ha dissenyat un màster que potencia tant les qualitats tècniques i creatives de l’artista digital com la seva integració en un equip de treball similar a un estudi professional de VFX.

 

Vfx ECIB
imagenes-VFX sueltas2
VFX-7

Vfx – Catalán

La metodologia emprada en el màster de VFX per a cinema i animació es basa principalment en el domini del programari Maya Autodesk i la seva aplicació especifica en el camp dels efectes visuals.


El coneixement dels programes de composició i efectes “Nuke” i “Houdini”, així com l'assimilació de les tècniques de “trackeo” de cambra en “matchmove” amb pràctiques en plató desenvolupen un paper rellevant al llarg del programa.


El caràcter eminentment pràctic de les classes s'evidencia amb l'assignació d'un ordinador per cada alumne. Els professors són professionals en actiu amb contrastada experiència docent, especialitzats en els camps que conformen l'animació 3D generalista, els efectes visuals, el machtmove i la composició.

El màster persegueix formar a l'alumne en els diferents rols que s'exerceixen dins d'un estudi de VFX amb la finalitat d'adquirir una visió àmplia i professional de l'aplicació dels efectes visuals en la indústria del cinema i l'animació.


Al llarg del programa es mostren les tècniques i funcions més importants de l'artista digital, des de les peculiari-*dades del rodatge fins a la integració i postproducció final de les imatges.


Es capacita al participant en l'aprenentatge de les tècniques de, animació, rigging, rendering, composició, creació d'efectes, matchmove i modelatge en 3D indispensables per a dotar a l'entorn digital de la major versemblança possible.


La formació pràctica amb rodatge en plató i l'ús d'un ordinador per cada alumne s'orienta a aprendre de manera veraç el procés d'integració digital de continguts audiovisuals en una obra fílmica, assimilant el funcionament del “pipeline” que vertebra un estudi de VFX.

A estudiants nacionals i internacionals amb formació prèvia en el món de l'animació en 3D i els VFX i que vulguin conèixer l'aplicació dels efectes visuals en el món del cinema, l'animació, la publicitat i els videojocs.


A artistes i animadors de dibuixos animats, “CG Artists”, stop-motion, flaix, directors d'animació, animadors 3D, artistes digitals, il·lustradors, dissenyadors, “story-*boarders” i animadors d'altres disciplines que vulguin especialitzar-se en en el món dels efectes visuals per a cinema i animació.

Durada: Del 17 d'octubre 2022 al 16 de juny 2023

De Dilluns a Divendres de 16.00 a 20.00 (4h/dia)

Crèdits: 60ECTS

Horari: Dilluns a divendres de 16.00 a 20.00

Idioma: Castellà

Capacitat: 12 alumnes

Hores lectives: 644h

Programa del Curs

Mòdul 1 – Introducció Autodesk Maya

Mòdul 2 – Modelatge

Mòdul 3- Rigging

Mòdul 4: Animació

Mòdul 5: Il·luminació i  Render

Mòdul 6: Composició en VFX / Intro a Nuke

Mòdul 7: Introducció a Houdini

Mòdul 8: Introducció a Matchmove/Aprendre a treballar en el “set”

Mòdul 9: Treball final de Màster (Integració d’efectes visuals rodats en interior “set” i exterior)

3D_ (3)

Coordinació del Màster

Marcello Álvarez

 

Coordinador i Professor del Màster · Animació
Marcello Alvarez compta amb una gran experiència com a Animador de Personatges 3D, ha treballat en diversos paises com Espanya, França, Turquia i República Txeca. Entre els seus treballs més destacats estan, la creació i direcció de l’empresa Bee and Bird Animation Studios Barcelona desenvolupant projectes preschool, disseny de personatges, crowd animation i tecnologia per a automatitzar workflows de producció. Ha estat partícip de diversos curtmetratges i Lead d’animació en empreses de videojocs i sèries 3D.

Jordi Collet Teixidó

 

Coordinador i Professor del Màster · Matchmove artist, Houdini i Pràctiques en “Set”

Ha treballat a Double negative com matchmove artist i digital artist. Entre els seus treballs destaquen

 

·Tenet
·Greyhound
·Dunkirk
·Wonderwoman
·Pacific Rim:The uprising
·Maléfica

pacific rim
tenet
Crítica Maléfica

Supervisió treballs finals

Joseph Díaz

Joseph Díaz ha treballat com concept artist, matte painter o 3D Asrtist en més de 40 pel·lícules i xous de televisió durant els últims 10 anys, entre les quals destaquen

 

·”Warcraft”
·”Un Monstruo viene a verme”
·”Juego de Tronos”
·”Lo Imposible”
·”El Hombre que Mató a Don Quijote”
·”REC”

Va ser nominat al Art Director’s Guild Award en 2012 pel seu treball en El Impossible i millor Artista revelació en Expocomic 2012 per la seva novel·la gràfica Maleït Divendres amb guió de Paco Plaza. Durant els últims anys ha estat ocupat treballant en pel·lícules com Jungle Cruise, basada en la popular atracció de Disney, The Sword in the Stone, el reboot d’acció real del clàssic animat de Disney o la sèrie de fantasia de Netflix, The Irregulars.

 

En l’actualitat, treballa com a Supervisor de VFX en l’estudi Hypnotic VFX.

Daniel López Izquierdo

Daniel López compta amb una dilatada experiència com a compositor digital en produccions tant nacionals com internacionals, entre les quals destaquen:

 

·”Spider-Man: Homecoming”
·”Thor: Ragnarok”
·”Escuadron Suicida 2”
·”Guardianes de la Galaxia, vol. 2”
·”REC 2”
·”Un Monstruo Viene a Verme”
·”Warcraft”
·”Lo Imposible”
·”Buried”
·”Pesadillas 2: Noche de Halloween”
·”El secreto de Marrowbone”
·”El Guardián Invisible”
·”Eva”
·”Blackwood”

 

En l’actualitat, treballa com a Supervisor de VFX en l’estudi Hypnotic VFX.

joseph-diaz-006salon-abuela-monstruo-v7
warcraft-el-origen-cuando-el-videojuego-llego-al-cine
REC-2

Alumni

Jordi Oñate

Crowd animator en Pixar (Los Increíbles 2, Del revés, Brave, El viaje de Arlo, Monsters University, Buscando a Dori, Cars 3)
Character animator en MPC (Harry potter, Las crónicas de Narnia, Lucha de titanes )

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Chema Del Fresno

Actualmente Senior Houdini FX TD en El Ranchito
Framestore (Fast & Furious Hobs & Shaw,  WonderWoman 1984, Dr Dolittle)
Double Negative (WonderWoman, Justice League) 
MPC ( The Lion King, Passengers, X-Men: Apocalypse, The jungle book, The Hunger Games, James Bond “Spectre)

Ver perfil de Chema

Elena Vallverdú

Layout TD para Weta digital, MPC y Double Negative en películas como (Sonic la película, Pokemon Detective Pikachu, Tomb Raider, Aquaman, Guardianes de la Galaxia 2, Valeria y la ciudad de los mil planetas, El libro de la selva, Passengers, Piratas del Caribe: los hombres muertos no mienten, El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Star Trek: Más allá)

Ir a la web de Elena

Joan Azpeitia

Digital Compositor en LamppostVFX. (X-men apocalipsis, Suicide Squad, Collide, El guardián invisible)

Ver perfil de Joan en Linkedin

Jordi Collet Texido

Matchmover en Double Negative.(Tenet, Greyhound, Dunkirk, Wonderwoman, Pacific Rim:The uprising, Maléfica)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Pere Via

Character animator para Reel Fx, Mikros Image Canada y Onanimation en películas como (SCOOBY, Playmobil, Stubby y Sahara)

Ver perfil de Pere en Linkedin

Pau Montero

Senior cinematic animator para Mercurysteam, Starbreeze, Filmic, Lightbox en películas y videojuegos como Tadeo Jones 2, Deep, El ratón Perez, No pets allowed, The walking dead (game), Payday 3 y Wanted Weapons of fate.

Ver perfil de Pau en Linkedin

Ricard Miras

Character TD and Developer en Ilion Animation Studios (Justin y la espada del valor, Sweesters-TV series)

Ver perfil de Ricard en Linkedin

Nora Serrano

Character animator en lightbox Entertainment
Tadeo Jones 2, IT: parte 2, Wonderwoman 1984, Deep, La leyenda de la selva y Fast & Furious Hobbs & Shaw

Ver perfil de Nora en Linkedin

Jordi Agut

Modelador en Classics animated.
https://www.gloriousfilms.com/ (Prodigal y The Promise)

Ver perfil de Jordi en Linkedin

Ruth Marco

Texture artist en Classics animated. (Chico y Rita, Nocturna, No pets allowed, No pets allowed, Barbie, the princess and the popstar)

Ver perfil de Ruth en Linkedin

Albert Miarnau

Character animator para Lightbox animation studios, Onanimation, Mikros y Reel FX(Las aventuras de Tadeo Jones, Atrapa la bandera, Playmobil, Scooby)

Ver perfil de Albert en Linkedin

Titulación

  • Màster en VFX  per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya  

 

  • Màster VFX per ECIB, Escola de Cinema de Barcelona

Sol·licitar el temari

Emplena el següent formulari i t’enviarem el temari complet del curs

Nombre y apellido (*)

Email (*)

Teléfono(*)

Población y país

Mensaje

Acepto la política de privacidad y protección de datos.