Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Direcció Cinematogràfica

3 anys

·

Màster en Direcció Cinematogràfica i Posada a Escena

15 mesos

·

Curs d'Iniciació a la Direcció Cinematogràfica

1 any

·

Tots els cursos
Diploma en Direcció de Fotografia

2 anys

·

Màster en Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs Avançat de Direcció de Fotografia

1 any

·

Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Documental

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Muntatge

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Disseny de So Cinematogràfic

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació al guió

1 any

·

Postgrau de Guió per a Cinema i Tv

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Interpretació: Modern Method Acting

1 any

·

Tots els cursos
Curs de Correcció de Color amb Davinci Resolve

1 any

·

Totes les àrees
Tots els cursos
Diploma en Animació

3 anys

·

Tots els cursos
Màster en Animació 2D

18 mesos

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Curs d'Iniciació a l'Animació 2D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Storyboard

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Animació Stop-motion

18 mesos

·

Curs d´iniciació a l'animació Stop-motion

1 any

·

Tots els cursos
Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any

·

Tots els cursos
Curs d'Iniciació a l'Animació 3D

1 any

·

Màster en Animació 3D

18 mesos

·

Curs Intensiu d'Animació 3D amb Autodesk Maya

90 dies

·

Curs de Blender per a Animació 2D & 3D

1 any

·

Tots els cursos
Màster en VFX

1 any

·

Centro asociado a
ECIB. Escola de cinema de Barcelona. Copyright © Tots els drets reservats.

Màster en Concept Art i Disseny de personatges

1 any
·
Presencial
La funció del concept artist és crucial a la indústria de l'entreteniment visual, ja que exerceix un paper fonamental en la fase inicial de desenvolupament de projectes cinematogràfics, d'animació o de videojocs. dissenyadors i desenvolupadors.

Màster en Concept Art i Disseny de personatges

10% de Descompte abans del 30.04.24

Dades bàsiques

Durada
1 any
Créditos
60 ECTS
Calendari
4 octubre de 2023 al 20 de juny 2024
Horari
Dilluns, dimecres i divendres de 10:00 a 14:00 h
Idioma
Castellà
Admissió
Postulació prèvia
Titulació
Màster en Concept Art i Disseny de personatges per UVic - Universitat de Vic | Universitat Central de Catalunya
Màster en Concept Art i Disseny de personatges - Escola de Cinema de Barcelona

Presentació

La funció del concept artist és crucial a la indústria de l’entreteniment visual, ja que exerceix un paper fonamental en la fase inicial de desenvolupament de projectes cinematogràfics, d’animació o de videojocs. dissenyadors i desenvolupadors.

Descripció del màster

Les disciplines artístiques de concept art i disseny de personatges, juntament amb els ambients i escenaris, formen part del procés de desenvolupament visual o visual development que necessita tota obra animada durant la seva fase de preproducció.
En essència, el concept art s’orienta cap a la creació d’idees, conceptes o representacions visuals que ajudin l’equip artístic a la recerca de l’ànima i el caràcter definitiu d’un projecte audiovisual. És un pas previ o paral·lel al disseny dels personatges, vehicles, fons, props i ambients que finalment constituiran la història animada.

El treball del concept artist suposa una guia inspirativa clau perquè el dissenyador de personatges defineixi els elements essencials que estructuraran l’obra cinematogràfica de ficció, animació o videojocs.
Les habilitats d’un professional d’aquestes disciplines passen per disposar d’una gran creativitat i imaginació, a més d’uns dots tècnics enormes que li permetin, en una fase inicial, mostrar amb les seves il·lustracions quin pot ser el to i l’ambientació del projecte, i així, en un estat següent, definir els elements estructurals de l’obra animada. Després de l’any lectiu es realitza un treball final de màster entre el juliol i el desembre que serveix per consolidar els coneixements adquirits durant tot l’any acadèmic i dotar l’alumnat d’un projecte amb cara i ulls per mostrar els estudis.

A qui va dirigit

A estudiants nacionals i internacionals amb formació prèvia o experiència al món de la il·lustració, el còmic o l’animació que vulguin aprofundir en el maneig de les tècniques de creació del concept art i disseny de personatges per a la indústria de l’animació o videojocs.

Objectius

El màster persegueix capacitar l’alumne en l’aprenentatge de les tècniques necessàries per convertir-se en artista conceptual, tant en l’àmbit del cinema com de la televisió, la publicitat o els videojocs.

Què ens diferencia?

1. Un quadre docent format per professionals del Concept art.

El màster s'imparteix a través de la mirada pràctica de professionals destacats de la indústria del Visual development a l'àmbit del cinema, la publicitat, l'animació i els videojocs. Joseph Diaz, David Benzal, Perditah Byrnison, Oriol Roca o Joseba Alexander són alguns dels professionals destacats que comparteixen els coneixements pràctics amb l'alumnat del màster.

2. Una Cintiq Wacom 22″ per alumne.

Domina les eines de la il·lustració digital amb el maneig individualitzat de la tauleta gràfica interactiva Cintiq wacom 22″. Perfecciona el traç amb les sessions de dibuix d'anatomia humana amb models reals. Utilitza els programes que s'utilitzen en l'àmbit professional del Visual Development, com ara Adobe Photoshop, Blender i Zbrush.

3. Exalumnes d'ECIB, ara professionals del Concept art.

La professió de “concept artist” es desenvolupa en diversos àmbits de la indústria audiovisual com la publicitat, l'animació, el cinema i els videojocs. Ecib s'enorgulleix d'un alumnat treballant com a artistes i dissenyadors de personatges en empreses rellevants com ara Gameloft, Ubisoft, TV3, Corus o BRB.

4. Crea el teu portfoli durant el màster.

Dins el desenvolupament visual hi ha diferents especialitats: concept art, disseny de personatges, disseny de props, disseny de fons i color. I és diferent si es tracta de videojocs, imatge real o animació cartoon. Dins del màster aprendràs les diferències entre aquestes disciplines tant a nivell teòric com pràctic. El treball que realitzis a cada mòdul serà estretament supervisat pel professor corresponent i servirà de portfoli on reflectir el millor de les teves capacitats com a concept artist i dissenyador de personatges i fons.

5. L'escola de Catalunya amb més Alumni a grans estudis d'animació

No serà fàcil, però estudiant a ECIB podràs arribar a formar part de la plantilla de professionals dels millors estudis del món. Així ha passat amb el nostre alumni, amb una trajectòria professional que abasta les empreses d'animació internacionals més destacades; com Pixar, Framestore, MPC, Weta Digital, Digital Negative, Reel FX, etc.

6. Desenvolupar Concept art, disseny de personatges i fons en el marc duna escola cinematogràfica.

El màster està orientat a l'aplicació del concept art, disseny de personatges i de fons a l'àmbit audiovisual, categoria vinculada estretament a l'art cinematogràfic. A més de la creació de fons i personatges per a animació, durant el curs els estudiants del màster tenen l'oportunitat de dissenyar el concept art dels diversos curtmetratges realitzats al màster de direcció cinematogràfica de l'escola.

7. Titulació Universitat de VIC

Amb la superació del màster, s'atorga una doble titulació acadèmica; document certificat d'ECIB i titulació de la Universitat de VIC-Universitat Central de Catalunya.

Pla d'estudis

El màster és eminentment pràctic, amb la cerca inicial del perfeccionament del traç i l’estudi de l’anatomia humana.

Per això s’articulen sessions de dibuix al natural amb models humans i exteriors paisatgístics. Es persegueix el domini de la il·lustració digital amb lús de la tauleta gràfica Cintiq wacom.

Una part fonamental passa per mostrar els diferents recursos per poder fer un bon recull d’idees, conceptes i representacions visuals. Per tant, es vol desenvolupar un eficient concept art. Tot això incloent-hi la composició i l’estudi de color, així com el posterior disseny i estudi de personatges (expressions, estudi de moviment, etc), props (objectes), fons i ambients.

A més, durant l’any acadèmic diversos professionals de gran experiència i prestigi imparteixen seminaris pràctics especialitzats en animació i videojocs. Aquests serveixen a l’alumne per adquirir un ampli i dispar punt de vista sobre la professió del dissenyador de personatges.

Per tant, aquests exercicis supervisats pels professors i professionals convidats constitueixen el treball final del màster. Construint un portfoli professional d’alt nivell per a la inserció laboral.

Programa

Concept Art (12 ECTS)

Disseny de fons (3 ECTS)

Disseny de personatges (9 ECTS)

Disseny de props (3 ECTS)

Il·lustració digital (3 ECTS)

Treball final de Màster (30 ECTS)

Professorat

Donato Fierro | Professor de Fons

Fondistes i colorista a:

· Virtual Hero creada pel Rubius - Sèrie (Motion Pictures)
· Cher Ami (Acció) - Llargmetratge d'animació
· Elli and the Ghostly Ghost train - Llargmetratge d'animació
· El Cid La leyenda (Filmax) -Llargmetratge d'animació
· Gisaku (Filmax) -Llargmetratge d'animació
· Conni (bwater studios) -Sèrie de TV
· I Saurinni Animundi Animaction studios) - Sèrie de TV

Oscar Domenech | Professor de dibuix

Treballa com a dibuixant des del 200 realitzant tasques de Direcció artística en empreses com Novarama, Paso Alto o Apeman studio, Il·lustració infantil i juvenil en Difusió, Edebeé, Greenpeace Creu Roja i Anaya; Disseny de fons en Filmax, Lion Toons o Mag; Storyboards per a Repsol, Danone, Ceac, Toy r us, El From i Honda i Còmic per a BarcelonaTm, Lovespress i Carícies.

David Benzal | Professor de Concept Art

En els darrers anys ha destacat el seu treball com a Concept Artist per a sèries de televisió, editorials, companyies de videojocs i produccions de Hollywod.
David ha treballat amb marques com Walt Disney Studios, HBO, Ubisoft, Netflix, 20th Century Fox, Universal Studios Entertainment, Legendary Pictures i moltes més. El darrer any ha rebut nombrosos premis i reconeixements de les més importants companyies de la indústria pel seu treball artístic.
La seva passió per la il·lustració va portar els seus passos cap a la professió de Concept Artist, treballant amb referents internacionals com Steven Spielberg, Marc Forster i els productors d'Alien Covenant, Prometheus, The Martian i Guerra Mundial Z per a les seves pel·lícules.
Recentment, David ha treballat al concept art de la famosa sèrie de Netflix creada per Tim Miller; Love, Death and Robots.
El 2019 ha estat premiat com a millor il·lustrador de l'any a Saló del Còmic i Manga de Donosti.

Joseph Díaz | Professor de Concept Art amb Zbrush

Joseph Díaz ha treballat com a concept artist en més de 40 pel·lícules i xous de televisió durant els darrers 10 anys, entre les quals destaquen:

· Warcraft
· Un monstruo viene a verme
· Juego de Tronos
· Lo Imposible
· El hombre que mató a Don Quijote
· REC
· Biutiful
· Perdidos en el Espacio
· Europa report
· La piel fría
· Verónica

Mireia Jou | Professora de Concept Art amb Zbrush

Artista de personatges, artista 3D i de props amb més de 8 anys d'experiència a la indústria del cinema i els videojocs.
Actualment a Ubisoft, ha treballat en els videojocs següents:

· Beyond Good & Evil 2
· Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
· Tom Clancy’s The Division 2

Rafater | Professor de Background a videojocs

Artista, il·lustrador i Concept Artist. Format a la Universitat de Barcelona on va fer un Màster en Arts digitals, Rafater és un artista integral especialment de la il·lustració on ha destacat notablement. Un àmbit en què s'inspira en artistascom Karl Kopinski i Kim Jung Gi, dels quals admira el seu mestratge en el maneig de la línia.
Entre els seus treballs com a il·lustrador destaquen els que ha realitzat per a empreses i projectes tan destacats com Games Workshop (per als que va realitzar “Warhammer”, i “Warhammer 40K”), Mynet (amb els que va desenvolupar “Leyenda de los criptas”), Seasun Games ( empresa per a la qual va gestar el projecte “Mythkillers”), Bushiroad International (on va realitzar “Dragoborne”), Corvus Belli (per als qui va donar forma a “Infinity the game”) i Hex Entertainment (on va gestar “HEX TCG”) entre d'altres. A més, en aquest temps ha publicat diversos llibres d'art amb l'Editorial Norma on comparteix els seus coneixements sobre la creació de personatges. Un exemple són: “Nightmare: Dark Gods”. També ha publicat manuals amb les editorials: Design Studio·”Blackwood”

Perditah | Professora de disseny de personatges

Colorista i il·lustradora per a les llicències Disney, Mattel, Playbobil i Lego, entre d'altres, en animació s'especialitza com a color background artist, treballant en sèries com Edebits i Ki-kids and The Magic Tunnel ia les pel·lícules guanyadores d'un Goya Nocturna de Filmax Animation i Chico & Rita de Fernando Trueba i estudi Mariscal, aquesta última nominada als Oscars el 2012.
A més de color background artist treballa com a concept artist en sèries com la Guineu Generació Z, Pocket Penguins i Stone Age. Entre 2018 i 2020 col·labora com a ponent donant masterclass i tallers de dibuix al Festival Animayo a Barcelona, Lanzarote i Gran Canarias.

Daniel Fernandez Casas | Professor de Disseny de personatges

Daniel és un dels dissenyadors més rellevants de personatges del cinema d'animació mundial.
Ha treballat per als millors estudis de la indústria com són Illumination Studios, Sony Imageworks, WarnerBros, Paramount i Netflix. Destacant els seus treballs a:

· Canta 2
· Klaus
· Mascotas 2
· El Grinch
· Smallfoot
· Minions. Rise of Gru
· Super Mario Bros. La película
· Robot Dreams

Oriol Roca | Professor de Props

Creador i director artístic de sèries d´animació. Va començar treballant a l'empresa B.R.B. Internacional en diferents sèries de dibuixos animats, per crear més tard, juntament amb el seu company Angel Coronado, EDIACARA STUDIO i posteriorment la productora d'animació WUJI HOUSE.

Como director:
• L’Illa del far (2011)

Como director de arte:
• I, Elvis Riboldi (2020)
• Mironins (2018)

Juan Polanco | Professor de Blender

Va començar treballant com a enginyer de programari per a Vueling Airlines, però més tard va decidir bolcar-se en la seva veritable passió i treballar a la indústria del videojoc.
Actualment és Lead Tecnical Artist a Tripledot Studios, prèviament va ser Technical Artist en estudis com Dazzle Rocks (Finlàndia) i Omnidrone.

Exercicis

Realitzat per David Arévalo

Realitzat per Mike Ruiz

Realitzat per Eva Viñes

Realitzat per Daniel Vidal

Realitzat per David Arévalo

Realitzat per Mike Ruiz

Realitzat per Eva Viñes

Realitzat per Daniel Muñoz

Realitzat per David Arévalo

Altres cursos relacionats