fbpx

Seminaris i Masterclasses

Seminaris i Masterclasses

Cada any s’imparteixen a l’ECIB seminaris, conferències i masterclasses amb professionals de primer nivell.

X

Seminari – Boris Lehman
La pel·lícula com una llarga caminada
Data: 12 al 13 de novembre  de 2018

Reflexionant a partir de la seva obra, el director de cinema Ricardo Íscar, farà un recorregut pels principals estils del documental de creació com el Cinema Observacional, el Cinema Directe, el CinemaVerité i el Cinema Etnogràfic, tot això des d’un punt de vista pràctic i enfocat a la realització cinematogràfica.

La finalitat del taller és proporcionar als assistents els coneixements i les eines necessàries per a la pràctica del cinema del real, assentant la realització contemporània en la força de la tradició.

Durada: 8 hores

Període: del 12 al 13 de novembre de 2018

Horari: Dilluns a dimarts de 17:00 a 21:00 hores

Lloc: ECIB

Preu: 90€ (Alumnes i exalumnes d’ECIB: 80€)

Seminaris anteriors

Cada any s’imparteixen a l’ECIB seminaris, conferències i masterclasses amb professionals de primer nivell. També s’organitzen sortides a centres culturals i exposicions.

Jean-Pierre y Luc Dardenne

Els directors han xerrat de manera molt amena i propera sobre la seva metodologia de treball, la seva evolució com a cineastes, han comentat fragments de les seves pel·lícules i respost amb interès a les preguntes realitzades pels alumnes.

Carla Simón, Ana Pfaff i Arnau Vilaró

Directora, muntadora i script d’ESTIU 1993, van esmicolar en la seva xerrada, davant una aula màster abarrotada, el treball després de la qual és sens dubte una de les millors òperes primeres dels últims anys.

raul de la fuente ecib another day of life

Raúl de la Fuente

El director d’UN DIA MÉS AMB VIDA ha xerrat amb els nostres alumnes sobre el llarg procés que ha sigut la producció d’una pel·lícula que barreja ficció, animació i documental; des de la seva idea inicial sorgida fa 10 anys, fins a l’animació amb l’estudi Platige Image i el procés de motion capture.

Patricio Guzmán

El documentalista xilè va impartir el seminari “el documental d’autor i la seva fabricació” durant 4 sessions on va desgranar la seva manera personal d’abordar la concepció, filmació i realització d’un projecte documental.

Carlos Marqués-Marcet

El director, guionista i muntador de “10.000 Km” i “Tierra Firme” ens va transmetre la seva passió i gaudi pel setè art amb cada resposta que van plantejar els nostres alumnes.

Luis Ospina

El director colombià, premi especial en la present edició del festival Marges, va impartir una masterclass sobre la seva obra a la qual van assistir alumnes de direcció cinematogràfica i direcció de fotografia.

Carlos Saura

El director oscense ha analitzat fragments de la seva filmografia, comentat històries del seu ric anecdotario i reflexionat sobre l’estat actual del cinema davant una abarrotada aula master.

Dani Aranyó

Els alumnes dels diferents cursos de fotografia van poder assistir a una estupenda classe, sens dubte el qualificatiu és ben merescut, de Daniel Aranyó, director de fotografia de, entre unes altres: Regressió, Els últims dies i Tres metres sobre el cel. Daniel va enlluernar als presents amb les mostres del seu treball en l’últim film d’Alejandro Amenábar, els seus plantejaments, recursos i, per què no dir-ho també, les seves anotacions autobiogràfiques.

Albert Serra

El passat 14 de desembre, el director de cinema Albert Serra va impartir una masterclass en Ecibsobre la realització de la seva última obra, La mort de Luis XIV, i la seva peculiar manera de concebre el cinema.les estratègies de la ficció i del documental per fer del cinema quelcom més viu.

Víctor Erice

Durant una setmana, a l’ECIB hem tingut la sort de comptar amb la presència de Víctor Erice, que ha impartit el seminari “Documental y ficción, un acercamiento a la doble naturaleza del cine”. Un recorregut personal i molt suggerent per la història del cinema, just allà on conviuen i es complementen les estratègies de la ficció i del documental per fer del cinema quelcom més viu.

Chris Dickens

El guanyador de l’Oscar al millor muntatge el 2008 per “Slumdog Millionaire”, Chris Dickens, va impartir aquest cap de setmana passat un seminari de dos dies centrat en el tractament teòric i pràctic de les eines fonamentals per al desenvolupament de l’ofici de muntador cinematogràfic.

Matías Piñeiro

El director de Buenos Aires Matías Piñeiro va impartir una classe magistral a les nostres aules el passat 27 d’abril després de la projecció del seu llargmetratge “Viola”. El prestigiós The New York Times el va seleccionar com un dels 20 directors mundials d’obligat seguiment per al futur.

Fernando León de Aranoa

El febrer de 2016, el prestigiós director madrileny va visitar l’escola per transmetre les seves impressions sobre la seva última pel·lícula, “Un día perfecto”. Tampoc van faltar consideracions sobre “Los lunes al sol”, “Barrio” i els seus primers passos al món del documental.

José Luis Guerín

Amb el títol “Percepciones de la realidad”, Guerín va explorar, al llarg de 20 hores lectives, els límits del llenguatge audiovisual i la narrativa cinematogràfica analitzant conceptes com la posada en escena i situació cinematogràfica, el muntatge com a forma d’enunciació, l’eloqüència de l’enquadrament o el punt de vista documentat. Una experiència única amb un dels directors més interessants de la història del cinema espanyol.

Agustí de Villaronga

A pocs dies de l’estrena de “El Rey de La Habana”, el realitzador català va contestar, el novembre de 2016, les preguntes dels nostres alumnes de Direcció. La seva excel·lent feina a “Tras el cristal”, “Aro Tolbukhin” i “Pa negre” va ser present durant tota la xerrada.

Tariq Anwar

Conegut pel muntatge de pel·lícules com “American Beauty”, “El discurso del Rey” y “Revolutionary Road”, aquest editor britànic va impartir, el maig de 2105, una masterclass per als alumnes de Direcció sobre les eines del muntatge cinematogràfic.

Eddy Joseph

Responsable de la sonorització de “La novia cadáver”, “Skyfall” o “Casino Royale”, va impartir un taller d’edició de so cinematogràfic en col·laboració amb el Fest Film Lab.

DDT

El David Martí i la Montse, especialistes en efectes especials per al cinema, ens van explicar com van realitzar, entre molts altres projectes, els efectes especials de “Hellboy” i “El laberinto del fauno”.

Lisa Pescia

Actriu en incomptables sèries de TV nord-americanes com “Sin rastro”, “Parenthood”, “Larry David” o “El mentalista”, va impartir un seminari de dos dies sobre la direcció actoral i els càstings als grans estudis.

Carles Gusi

Amb 30 anys d’experiència com a Director de Fotografia en pel·lícules com “Celda 211”, “Vacas” o “Acción mutante”, Carles Gusi va compartir amb els alumnes de Fotografia les motivacions de la seva extraordinària feina a la pel·lícula “El Niño”.

Toni Anglada

Ajudant de càmera a “Vacas”, “El embrujo de Shangai” i “El mar” entre d’altres, va conversar amb els alumnes sobre el seu paper com a Director de Fotografia al seu primer llargmetratge “L’altra frontera”.

Albert Val

Director de Continguts de Filmax, ha treballat com a Story Editor i Cap de Desenvolupament de Guions a “Mientras duermes”, “Transiberian” i la saga “REC”. La seva masterclass va tractar sobre el paper del guionista al cinema actual.

Lluis de la Madrid y André Cruz

Van compartir amb els alumnes d’ECIB els secrets de la producció i direcció del llargmetratge “L’altra frontera” (2014).

Eduardo Fornieles, “Edujante”

Visual developer, creatiu, concept artist, storyteller, director i fundador de Studio Koba i ex alumne de l’escola. És la ment darrere del videojoc d’estil retro “Narita Boy”.

Manolo Galiana

Manolo Galiana, un dels directors d’animació de dibuixos animats més importants d’Espanya, va impartir una masterclass en Ecib repassant les seves 40 anys de trajectòria professional, entre els quals destaquen pel·lícules de la talla de “Chico i Rita” (2010), Anastasia (1997), Titan (2000) i Spirit (2002).

Raúl García

Prestigiós animador espanyol; el primer a treballar per a Disney. Creador de personatges com el geni d’Aladí i animador en llargmetratges com “El Rey León”, “¿Quién engañó a Roger Rabbit?”, “Pocahontas”, “El Jorobado de Notre Dame”, “Fantasía 2000”, “Hércules”, etc.

Carlos Grangel

Carlos Grangel va oferir, en una classe magistral, com és el procés de creació de personatges en diversos llargmetratges d’animació en els quals ha participat, com “La novia cadáver”, “Madagascar” o “El príncipe de Egipto”.

Felipe Morell

Animador, concept artist i il·lustrador de storyboard i workbook que ha treballat en estudis com Disney, Warner Bros, Dreamworks i Blue Sky, entre d’altres.

Andreu Balcells

Especialista en storyboards de sèries d’animació com “Les tres bessones”, “El retorno de D’Artacan”, “Willie Fog”, “Sandokan” i “Los tres Mosqueperros”.

Raul Escolano y “Niko”

Fundadors de Nikodemo i creadors de Cálico Electrónico. Realitzadors de “La crisis carnívora”, primera pel·lícula animada íntegrament en Flash.

Javier Secaduras

Storyboardista a Warner Brothers, Disney, Fox Animation, Nickelodeon, Cromosoma i l’Estudi Mariscal entre d’altres, va explicar als alumnes les diferents aplicacions de l’storyboard al món de l’animació.

Josep Pozo

Com es realitza i produeix una pel·lícula d’animació? La resposta es va desenvolupar a la masterclass oferta pel Director d’”El Cid, la leyenda” i productor executiu de “Nocturna”, de Filmax Animación.

Toni García

Director creatiu de BRB Internacional, va impartir una masterclass sobre la seva feina a les sèries d’animació “Bernard”, “Problem child” i “Peraustrinia 2004”.

Germans Quay

Animadors de prestigi internacional, les seves creacions en stopmotion són lloades per cineastes i museus de tot el món. Van impartir una molt interessant masterclass als alumnes d’animació de l’escola.

Piotr Dumala

L’artista polonès vi a ECIB a mostrar-nos en directe els mètodes de la tècnica que ho caracteritza dins del stopmotion. Dumala pinta i ratlla plaques de guix per aconseguir traços animables i efímers, com les matrius on són gravats. Destaquen en la seva filmografia Murs (Sciany, 1988); Frank Kafka (1991); Crim i càstig (Zbrodnia i kara, 2000); Hipopotamy (2014).

Sergio Lara

Masterclass i posterior taller amb personatges de Clay Kids impartida per l’animador en stop-motion Sergio Lara; centrada en la seva experiència i mètodes com a animador, especialment durant el rodatge de l’última pel·lícula de Charlie Kaufman, “Anomalisa”.

Chris Entwistle

Cap de modeladors d’Aardman Animation (“Wallace & Gromit”, “Piratas”, “La oveja Shaun”), va impartir a l’escola un seminari pràctic de 5 dies sobre les tècniques de modelatge en stop-motion. Un luxe per a tots els amants d’aquesta tècnica ‘fotograma a fotograma’.

SAM

Samuel Ortí Martí –més conegut com a “Sam”–, responsable de la campanya d’espots de “Los García” (2001-02), amb què es va donar a conèixer l’euro, i nominat en dues ocasions al Goya al millor curtmetratge d’animació per “El ataque de los Kriters asesinos” i “Vicenta”, ens va explicar els secrets de produir i dirigir el seu primer llargmetratge, “Pos eso” (2015).

John Dilworth

Masterclass de l’animador John Dilworth amb el títol “Fotogrames de l’Inconscient: l’animació com una eina creativa per alliberar l’esperit humà. Les pel·lícules animades de John R. Dilworth”, realitzada al CaixaForum en col·laboració amb 9Zeros.
Director d’animació novaiorquès, creador de films produïts per a la CBS, Showtime, HBO, FOX, Cartoon Network, Nickelodeon i MTV, el seu curtmetratge “The chicken from outer space” (1995) va ser nominat als Oscars de l’Acadèmia de Hollywood i posteriorment convertit en el pilot de l’exitosa sèrie de Cartoon Network “Courage, the cowardly dog”.

Ray Harryhausen

En el marc de les conferències sobre animació celebrades al CaixaForum el 2003, els nostres alumnes van tenir l’oportunitat de conèixer personalment l’obra i ofici d’aquest gran mestre de l’animació. Films com “Simbad”, “Hace un millón de años” o “Jasón y los Argonautas” ocupen un lloc privilegiat en la història del cinema i la animació.

Mackinnon and Saunders

L’empresa més important del món en la construcció i disseny de personatges per a stop-motion va visitar l’ArtFutura el 2005, i els nostres alumnes d’animació van poder comprovar, gràcies al mateix Ian Mackinnon, la complexitat de construir el model original utilitzat a “La novia cadáver” (Tim Burton).

Albert Miarnau

Animador 3D i ex alumne de l’escola, ha treballat com a animador professional en sèries, publicitat, videojocs i pel·lícules d’animació, tals com Metegol(Underdogs – 2013), Atrapa la Bandera (Capturi the Flag – 2015), Savva (HeroQuest – 2015), Tadeo Jones 2 (Tad Stone 2 – 2017) i recentment Sgt. Stubby: An American Hero (2018).

Jordi Oñate

Animador de Pixar Animation, i ex alumne de l’escola, ens va visitar per conversar respecte al seu treball com “Character i Crowd animator” en pel·lícules com “DEL REVÉS”, “BRAVE”, “EL VIATGE DE ARLO” I “MONSTERS UNIVERSITY”; i la seva experiència en el camp dels VFX en pel·lícules com a “FÚRIA DE TITANES”, “JOHN CARTER” I “HARRYPOTTER I EL MISTERI DEL PRÍNCEP”.

Maxi Diaz

El director d’animació de “Las aventuras de Tadeo Jones” i “Atrapa la bandera”, Maxi Díaz, va ser a les nostres aules per impartir la masterclass “Aprendiendo a contar historias”. Com explicar una història en un sol pla, mètodes i acting precís, respectar les regles de l’univers creat, treball d’empatia amb els personatges o com presentar-se a les empreses del sector de l’animació van ser alguns dels temes que en Maxi va tractar a la seva entretinguda classe.

Kotok

Creadors del curtmetratge en 3D “La habitación inclinada”, nominat als Goya 2004 com a millor curt d’animació, i dels espots de la selecció i de la F1 per a Cuatro i La Sexta, van transmetre als alumnes de 3D els secrets de l’animació tridimensional.

José Luis Guerín

Amb el títol “Percepciones de la realidad”, Guerín va explorar, al llarg de 20 hores lectives, els límits del llenguatge audiovisual i la narrativa cinematogràfica analitzant conceptes com la posada en escena i situació cinematogràfica, el muntatge com a forma d’enunciació, l’eloqüència de l’enquadrament o el punt de vista documentat. Una experiència única amb un dels directors més interessants de la història del cinema espanyol.

Víctor Erice

Durant una setmana, a l’ECIB hem tingut la sort de comptar amb la presència de Víctor Erice, que ha impartit el seminari “Documental y ficción, un acercamiento a la doble naturaleza del cine”. Un recorregut personal i molt suggerent per la història del cinema, just allà on conviuen i es complementen les estratègies de la ficció i del documental per fer del cinema quelcom més viu.

Sergio Lara

Masterclass i posterior taller amb personatges de Clay Kids impartida per l’animador en stop-motion Sergio Lara; centrada en la seva experiència i mètodes com a animador, especialment durant el rodatge de l’última pel·lícula de Charlie Kaufman, “Anomalisa”.

Maxi Diaz

El director d’animació de “Las aventuras de Tadeo Jones” i “Atrapa la bandera”, Maxi Díaz, va ser a les nostres aules per impartir la masterclass “Aprendiendo a contar historias”. Com explicar una història en un sol pla, mètodes i acting precís, respectar les regles de l’univers creat, treball d’empatia amb els personatges o com presentar-se a les empreses del sector de l’animació van ser alguns dels temes que en Maxi va tractar a la seva entretinguda classe.

Chris Dickens

El guanyador de l’Oscar al millor muntatge el 2008 per “Slumdog Millionaire”, Chris Dickens, va impartir aquest cap de setmana passat un seminari de dos dies centrat en el tractament teòric i pràctic de les eines fonamentals per al desenvolupament de l’ofici de muntador cinematogràfic.

Matías Piñeiro

El director de Buenos Aires Matías Piñeiro va impartir una classe magistral a les nostres aules el passat 27 d’abril després de la projecció del seu llargmetratge “Viola”. El prestigiós The New York Times el va seleccionar com un dels 20 directors mundials d’obligat seguiment per al futur.

Fernando León de Aranoa

El febrer de 2016, el prestigiós director madrileny va visitar l’escola per transmetre les seves impressions sobre la seva última pel·lícula, “Un día perfecto”. Tampoc van faltar consideracions sobre “Los lunes al sol”, “Barrio” i els seus primers passos al món del documental.

Carlos Grangel

Carlos Grangel va oferir, en una classe magistral, com és el procés de creació de personatges en diversos llargmetratges d’animació en els quals ha participat, com “La novia cadáver”, “Madagascar” o “El príncipe de Egipto”.

Agustí de Villaronga

A pocs dies de l’estrena de “El Rey de La Habana”, el realitzador català va contestar, el novembre de 2016, les preguntes dels nostres alumnes de Direcció. La seva excel·lent feina a “Tras el cristal”, “Aro Tolbukhin” i “Pa negre” va ser present durant tota la xerrada.

Raúl García

Prestigiós animador espanyol; el primer a treballar per a Disney. Creador de personatges com el geni d’Aladí i animador en llargmetratges com “El Rey León”, “¿Quién engañó a Roger Rabbit?”, “Pocahontas”, “El Jorobado de Notre Dame”, “Fantasía 2000”, “Hércules”, etc.

Chris Entwistle

Cap de modeladors d’Aardman Animation (“Wallace & Gromit”, “Piratas”, “La oveja Shaun”), va impartir a l’escola un seminari pràctic de 5 dies sobre les tècniques de modelatge en stop-motion. Un luxe per a tots els amants d’aquesta tècnica ‘fotograma a fotograma’.

SAM

Samuel Ortí Martí –més conegut com a “Sam”–, responsable de la campanya d’espots de “Los García” (2001-02), amb què es va donar a conèixer l’euro, i nominat en dues ocasions al Goya al millor curtmetratge d’animació per “El ataque de los Kriters asesinos” i “Vicenta”, ens va explicar els secrets de produir i dirigir el seu primer llargmetratge, “Pos eso” (2015).

Felipe Morell

Animador, concept artist i il·lustrador de storyboard i workbook que ha treballat en estudis com Disney, Warner Bros, Dreamworks i Blue Sky, entre d’altres.

Tariq Anwar

Conegut pel muntatge de pel·lícules com “American Beauty”, “El discurso del Rey” y “Revolutionary Road”, aquest editor britànic va impartir, el maig de 2105, una masterclass per als alumnes de Direcció sobre les eines del muntatge cinematogràfic.

John Dilworth

Masterclass de l’animador John Dilworth amb el títol “Fotogrames de l’Inconscient: l’animació com una eina creativa per alliberar l’esperit humà. Les pel·lícules animades de John R. Dilworth”, realitzada al CaixaForum en col·laboració amb 9Zeros.
Director d’animació novaiorquès, creador de films produïts per a la CBS, Showtime, HBO, FOX, Cartoon Network, Nickelodeon i MTV, el seu curtmetratge “The chicken from outer space” (1995) va ser nominat als Oscars de l’Acadèmia de Hollywood i posteriorment convertit en el pilot de l’exitosa sèrie de Cartoon Network “Courage, the cowardly dog”.

Eddy Joseph

Responsable de la sonorització de “La novia cadáver”, “Skyfall” o “Casino Royale”, va impartir un taller d’edició de so cinematogràfic en col·laboració amb el Fest Film Lab.

Andreu Balcells

Especialista en storyboards de sèries d’animació com “Les tres bessones”, “El retorno de D’Artacan”, “Willie Fog”, “Sandokan” i “Los tres Mosqueperros”.

Javier Secaduras

Storyboardista a Warner Brothers, Disney, Fox Animation, Nickelodeon, Cromosoma i l’Estudi Mariscal entre d’altres, va explicar als alumnes les diferents aplicacions de l’storyboard al món de l’animació.

Raul Escolano y “Niko”

Fundadors de Nikodemo i creadors de Cálico Electrónico. Realitzadors de “La crisis carnívora”, primera pel·lícula animada íntegrament en Flash.

Josep Pozo

Com es realitza i produeix una pel·lícula d’animació? La resposta es va desenvolupar a la masterclass oferta pel Director d’”El Cid, la leyenda” i productor executiu de “Nocturna”, de Filmax Animación.

Toni García

Director creatiu de BRB Internacional, va impartir una masterclass sobre la seva feina a les sèries d’animació “Bernard”, “Problem child” i “Peraustrinia 2004”.

Ray Harryhausen

En el marc de les conferències sobre animació celebrades al CaixaForum el 2003, els nostres alumnes van tenir l’oportunitat de conèixer personalment l’obra i ofici d’aquest gran mestre de l’animació. Films com “Simbad”, “Hace un millón de años” o “Jasón y los Argonautas” ocupen un lloc privilegiat en la història del cinema i la animació.

Mackinnon and Saunders

L’empresa més important del món en la construcció i disseny de personatges per a stop-motion va visitar l’ArtFutura el 2005, i els nostres alumnes d’animació van poder comprovar, gràcies al mateix Ian Mackinnon, la complexitat de construir el model original utilitzat a “La novia cadáver” (Tim Burton).

Rodolfo Pastor

Prestigiós animador en stop-motion i creador del personatge Capelito, guardonat amb nombrosos premis internacionals, va transmetre als alumnes d’animació les peculiaritats de la feina de l’animador.

Kotok

Creadors del curtmetratge en 3D “La habitación inclinada”, nominat als Goya 2004 com a millor curt d’animació, i dels espots de la selecció i de la F1 per a Cuatro i La Sexta, van transmetre als alumnes de 3D els secrets de l’animació tridimensional.

Josep Mª Blanco

Prestigiós animador que ens va parlar sobre el tractament del llenguatge cinematogràfic al cinema d’animació.

DDT

El David Martí i la Montse, especialistes en efectes especials per al cinema, ens van explicar com van realitzar, entre molts altres projectes, els efectes especials de “Hellboy” i “El laberinto del fauno”.

Lisa Pescia

Actriu en incomptables sèries de TV nord-americanes com “Sin rastro”, “Parenthood”, “Larry David” o “El mentalista”, va impartir un seminari de dos dies sobre la direcció actoral i els càstings als grans estudis.

Carles Gusi

Amb 30 anys d’experiència com a Director de Fotografia en pel·lícules com “Celda 211”, “Vacas” o “Acción mutante”, Carles Gusi va compartir amb els alumnes de Fotografia les motivacions de la seva extraordinària feina a la pel·lícula “El Niño”.

Toni Anglada

Ajudant de càmera a “Vacas”, “El embrujo de Shangai” i “El mar” entre d’altres, va conversar amb els alumnes sobre el seu paper com a Director de Fotografia al seu primer llargmetratge “L’altra frontera”.

Albert Val

Director de Continguts de Filmax, ha treballat com a Story Editor i Cap de Desenvolupament de Guions a “Mientras duermes”, “Transiberian” i la saga “REC”. La seva masterclass va tractar sobre el paper del guionista al cinema actual.

Lluis de la Madrid y André Cruz

Van compartir amb els alumnes d’ECIB els secrets de la producció i direcció del llargmetratge “L’altra frontera” (2014).

Josep Mª Blanco

Prestigioso animador que nos habló sobre el tratamiento del lenguaje cinematográfico en el Cine de animación.